مديرعامل شركت معدني و صنعتي چادرملو بیان کرد:تلاش چادرملو جهت هوشمند سازی عملکرد زنجیره فولاد

به گزارش  چیلان ، نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان که با حضور شرکتهای پیشران در عرصه دانش بنیان ها در سالن همایش های کتابخانه ملی تهران برگزار گردید.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: مهمترین طرح در حال تدوین این شرکت، ترسیم نقشه راه شاخص های هوشمند سازی عملکرد زنجیره فولاد است که در آن گلوگاه های این بخش شناسایی می گردد. تا بتوان فناوری نسل ۴ را در جهت افزایش توان رقابت پذیری در جامعه بین المللی تعمیم بخشیم .

طاهرزاده ادامه داد: با توجه به کاهش ذخایر معدنی، باید با استفاده از طرح های نوآورانه، به سمت فرآوری معادن جدید که همان باطله هاست پیش رویم.

وی اظهار کرد: با توجه به سرعت جهانی شدن و رقابت پذیری در صنعت فولاد، افزایش بهره وری و بهبود عملکرد این صنعت از اهمیت خاصی برخوردار گردیده که تنها از طریق اقتصاد دانش بنیان و دانش محور امکان پذیر است.

طاهرزاده با اشاره ۴۶ طرح توسعه شرکت با پیش بینی سرمایه گذاری ۸ میلیون یورو گفت : تدوین ۱۸ استراتژی در دستور کار این شرکت است که ۴ استراتژی آن با موضوع نوآوری و همکاری شرکت های دانش بنیان در ارتباط است و موضوعاتی همچون بومی سازی، حرکت به سمت هوشمندسازی، کسب و کار دانش بنیان و توسعه زیست بوم فناورانه در اولویت قراردارد.

وی تصریح کرد: چادرملو در سال گذشته، حدود ۸۰۰ قطعه را بومی سازی کرده است که حدود ۲۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته و نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹ میلیون یورو افزونتر بوده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به اقدام مهم این شرکت به منظور بهره گیری از طرح ها و ایده های نوین در صنعت فولاد اعلام کرد: با تاسیس مرکز نوآوری چادرملو (نوچاد) گام مهم و ارزشمندی در این راستا برداشته شد و اکنون با فراخوان جذب ایده، ۳۰ ایده به دستمان رسیده که ۱۱ طرح را به عنوان طرح های اصلی اعلام کردیم .

وی افزود: انتظار داریم با استقبال شرکت های دانش بنیان گامهای گسترده تری در جهت بازیافت باطله ها و بهبود فرآیند فولادسازی با هدف افزایش ظرفیت رقابت پذیری برداریم .

گفتنی است، در حاشیه این همایش، تفاهم نامه های همکاری میان شرکت های حاضر در این همایش به امضا رسید و از بسته امتیازات ویژه شرکت های دانش بنیان رونمایی شد.

2

تاریخ انتشار : ۹ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰
شناسه مطلب : 54861
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی