چیلان گراف۱۰ صادرکننده برتر فولاد جهان در هشت ماهه ۲۰۲۳ / کاهش حجم صادرات در بیشتر نقاط جهان
چین با صادرات نزدیک به 60 میلیون تن فولاد در هشت ماهه سال 2023 بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد جهان است.

به گزارش  چیلان  به نقل از استیل‌مینت، اینفوگرافی زیر ۱۰ صادرکننده بزرگ فولاد جهان را در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی (ماه‌های ژانویه تا اوت ۲۰۲۳) معرفی می‌کند.

بنا بر داده‌های این اینفوگرافی چین، ژاپن، کره جنوبی، آلمان، ایتالیا، برزیل، ویتنام، ترکیه، هند و فرانسه به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ صادرات فولاد را در این بازه زمانی داشتند.

چین در این مدت ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، ژاپن ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن، کره جنوبی ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، آلمان ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، ایتالیا ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن، برزیل ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، ویتنام و ترکیه هر یک ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، هند ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن و فرانسه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد صادر کردند.

صادرات چین، کره جنوبی و ویتنام در این هشت ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت اما سایر کشورهای یادشده حجم صادرات خود را در مقایسه با سال پیش کاهش داده بودند. حجم صادرات ژاپن نیز در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته تغییر نکرده بود.

بیشترین کاهش حجم صادرات در ترکیه اتفاق افتاد، این کشور در هشت ماهه امسال ۴۰ درصد فولاد کمتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادر کرد.

 

اصلی 14

 

 

2

تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۱
شناسه مطلب : 55035
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی