نادری در گفت‌وگو با چیلان خبر داد:افزایش ۷۲ درصدی سود تاصیکو
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین (تاصیکو) در گفت‌وگو با چیلان در خصوص وضعیت سهام این شرکت گفت: سهام  تاصیکو در سالی که گذشت (از مجمع سال گذشته تا مجمع امسال) شاهد اتفاقات مثبت و خوبی بود به طوری که در سال مالی که گذشت، شاهد افزایش 72 درصدی سود شرکت بودیم.

امیرحسین نادری به دلایل این سودآوری اشاره کرد و گفت: به لطف خدا در سالی که گذشت و با مدیریت پرتفوی بهینه‌ای که وجود داشت و با حضور اثربخشی که در مجامع شرکت‌های تابعه داشتیم توانستیم به رشد ۷۲ درصدی سود برسیم و این افزایش سود نوید خوبی را به سهامداران می دهد و بیانگر این مسئله است که شرکت در مسیر درستی در حال حرکت است.

وی ادامه داد: از آنجایی که مجموعه تاصیکو همواره به دنبال سود بیشتر و شیرین‌کردن کام سهامداران خود است، امسال نیز این افزایش سود تداوم خواهد داشت و در کنار این تقسیم سود، مجموعه ما بالاترین بازدهی را نیز داشته و در سال مالی حدود ۱۱۱ درصد رشد بازدهی به ثبت رسانده است.

پروژه های سرمایه گذاری تاصیکو

مدیرعامل تاصیکو ادامه داد: سیاست‌هایی که در حال حاضر مد‌نظر هلدینگ ما قرار دارد در حوزه طلا، ذغال سنگ و مس است که با توجه به چشم انداز جهانی و مطالعات بازاری که صورت گرفته است، عملاً هر سه صنعتی که ما به صورت جدی در آن سرمایه‌گذاری می کنیم سودآوری خوبی را در آینده رقم خواهد زد.

نادری با بیان اینکه مجموعه صدرتامین تمام تلاش خود را به کار بسته و همواره به شرکت‌های زیر‌مجموعه خود برای به ثمر رساندن طرح‌ها و پروژه‌های موجه کمک کرده است، از پروژه شاملا به عنون مثال نام برد و اظهار داشت: ما پروژه پشم شیشه را آغاز کرده‌ایم که سال آینده در همین زمان آماده بهره‌برداری خواهد بود. همچنین پروژه‌ی نیم تنی طلا را داریم که به لطف خدا توانستیم در کمتر از یک سال اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و تا آخر تابستان به محصول خواهیم رسید و در پاییز نیز آماده بهره‌برداری عملیاتی خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین گفت: کارخانه نیم تنی طلا به تنهایی NAV ما را حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد داد و ما در ادامه به دنبال کارخانه ۵ تن خواهیم بود که اسناد مناقصه آن در حال آماده سازی است و قسمتی از مطالعات به اتمام رسیده و با همکاری که استان با ما خواهد داشت، به سمت و سوی خوبی پیش خواهیم رفت.

نادری در ادامه از قرارداد طلای کردستان به  چیلان  خبر داد و گفت: در آبان ماه سال گذشته قرارداد طلای کردستان را تنفیذ کردیم و در چند فصل آینده نیز این پروژه آماده بهره برداری خواهد شد .

شیرین‌کامی تاصیکو برای سهامداران صبور

مدیرعامل تاصیکو خاطرنشان کرد: تمامی این‌ برنامه ها نشان از یک سرمایه‌گذاری غیر پراکنده و کاملاً متمرکز است که شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در پیش گرفته است و من این نوید را به سهامداران مجموعه می دهم که سال بعد چه از لحاظ بازدهی بازار سرمایه و چه از لحاظ سود خالص وضعیت شرکت به مراتب بهتر خواهد بود.

نادری ضمن تشکر از اعتماد سهامداران به تاصیکو گفت:  اگر اخیراً نوسانات بازار سرمایه را دنبال کنید می توان دید که تقریباً در یک فصل کامل ریزش قرار داشتیم یعنی از اردیبهشت ماه شاهد ریزش گسترده‌ای در بازار هستیم و شاهد خروج اساسی پول از بازار سرمایه بودیم و همین طور اخبار منفی هر روز از سمت نهادهای متولی وارد بورس می شود که اعتماد را از بین خواهد برد. با این وجود به لطف اعتماد سهامداران بوده که حتی در سنگین‌ترین ریزش هم تاصیکو توانست شاخص را به سهم خود مثبت کند. لذا اگر بازار به روند ذاتی خود بازگردد، تاصیکو پتانسیل رشدی همانند رشد پارسال با اضافه شدن چندین دارایی به پورتفوی بورسی را دارد.

2

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
شناسه مطلب : 55092
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی