مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بیان کرد:توسعه اقتصاد غیرنفتی، عامل کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان یکی پیشرانان توسعه ملی در طیف وسیعی شامل اکتشاف، استخراج، فرآوری، تولید گندله، تولید آهن‌اسفنجی، تولید فولاد و در نهایت بخش پایین‌دستی (شامل تولید میلگرد) فعالیت می کند.

به گزارش  چیلان ، وابستگی بالای اقتصاد ایران به نفت، همواره عاملی برای افزایش آسیب‌پذیری آن از چالش‌ها و بحران‌های مختلف بوده است. این مسئله سبب شده است که اهمیت حرکت کشور به سمت اقتصاد غیرنفتی بیش از هر زمان دیگری احساس شود.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بیان کرد: توسعه اقتصاد غیرنفتی، یکی ازسیاست‌هایی است که با هدف کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد از بحران‌ها و چالش‌های احتمالی در کشور هدف گذاری شده است و بخش صنعت و معدن می‌توانند نقش پررنگی در تحقق آن ایفا کنند.

طاهر زاده با اشاره به اینکه، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان یکی پیشرانان این سیاست توسعه ملی در کشور می باشد، بیان کرد: فعالیت ما طیف وسیعی شامل اکتشاف، استخراج، فرآوری، تولید گندله، تولید آهن‌اسفنجی، تولید فولاد و در نهایت بخش پایین‌دستی (شامل تولید میلگرد) را در بر می‌گیرد

وی تصریح کرد : با توجه به روند پرسرعت جهانی شدن و افزایش فضای رقابتی در صنعت فولاد، موضوعاتی مانند ارتقای بهره‌وری و بهبود عملکرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، که دستیابی به آن‌ها نیز صرفا از طریق اقتصاد دانش‌محور و نوآورانه ممکن خواهد بود.

طاهر زاده گفت : در حال حاضر، قیمت‌ فولاد به طور قابل توجهی نسبت به دو سال گذشته افت پیدا کرده است. قیمت این محصول ، فوب بنادر ایران در حال حاضر به تا ۴۶۰ دلار کاهش پیدا کرده است. از طرف دیگر، تمام شرکت‌های فولادی جهان نیز در حال کاهش قیمت‌های تمام‌شده و ارتقای توان رقابت خود هستند. بنابراین در چنین شرایطی لازم است که از مسیر اقتصاد دانش‌محور به سمت افزایش رقابت‌پذیری گام برداشته شود.

مدیر عامل چادرملو با تاکید بر اینکه تکیه بر فناوری های نوین اساس استراتژی‌هایی این شرکت را تشکیل می دهد افزود: در حال حاضر چهار استراتژی از ۱۸ استراتژی این شرکت، صرفا به چرخه نوآوری مربوط می‌شوند و به همین سبب از اهمیت بالایی در شرایط فعلی کشور برخوردارند. این استراتژی‌ها، توسعه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی، بومی‌سازی در بخش‌های مختلف، توسعه تکنولوژی و حرکت به سمت هوشمندسازی را در بر می‌گیرند. بنابراین توسعه کسب‌و‌کار دانش‌بنیان و زیست‌بوم کسب‌و‌کار فناورانه، در میان اولویت‌های نخست شرکت چادرملو قرار دارند.

وی یادآور شد : در حال حاضر بخش معدن کشور همچنان از تکنولوژی قدیم استفاده می‌کند، این در حالی است که بخش معدن شرکت های معتبر وپیشران در جهان برای کاهش هزینه تمام‌شده به سمت تکنولوژی نسل ۴ سوق پیدا کرده است. از این رو، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، هوشمندسازی را یکی از اصلی‌ترین محورهای فعالیت‌ خود در بخش دانش‌بنیان قرار داده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۴
شناسه مطلب : 55326
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی