تجلی بر مدار خودکفایی در تولید عناصر فولاد آلیاژی
مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات بیان کرد: در حال ایجاد واحد نیمه صنعتی مواد نادر خاکی هستیم تا در تولید این مواد که از عناصر اصلی تولید فولاد آلیاژی است، به خودکفایی دست یابیم.

به گزارش  چیلان ،مرتضی علی‌اکبری، مدیرعامل شرکت  تجلی توسعه معادن و فلزات در خصوص برنامه‌های شرکت اظهارداشت: یکی از استراتژی‌های اصلی شرکت تجلی، ورود به حیطه مواد نادر خاکی است که سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه انجام شده است و مواد نادر خاکی از عناصر اصلی تولید فولاد آلیاژی است و تولید فولاد آلیاژی بدون این مواد امکان‌پذیر نیست. مواردی مثل ورقه‌های هواپیما، دروبین‌ها، صنایع پزشکی، موبایل، ماهواره‌ها و صنایع موشکی با استفاده از مواد نادر خاکی تولید می‌شود.

وی افزود: فولاد آلیاژی در ایران در حال شکل‌گیری است و مصرف در کشور افزایش یافته است و امکان صادراتش بیشتر شده است. اکنون در حال مذاکره با تولیدکنندگان فولاد آلیاژی هستیم تا بتوانیم جایگاه خود را در این حیطه مشخص کنیم. قطعاً سرمایه‌گذاری‌ را در این زمینه ادامه می‌دهیم تا بتوانیم از مواد نادر خاکی در تولید فولاد آلیاژی بهره ببریم.

وی ادامه داد: حدود یک سال و نیم است که با نخبگان وارد مذاکره شدیم و در حال ایجاد واحد نیمه صنعتی مواد نادر خاکی هستیم که به زودی خبرهای خوبی در این حیطه خواهیم داشت.

علی‌اکبری در مورد آینده صنعت فولاد خاطرنشان کرد: حداکثر ۳ درصد از تولید فولاد ایران در حال حاضر آلیاژی است که در کشورهای پیشرفته این میزان به ۲۰درصد می‌رسد یعنی اگر بخواهیم برای افزایش ۷ الی ۸ درصدی هدف‌گذاری کنیم باید چند میلیون تن فولاد تولید کنیم که نیاز به مواد نادر خاکی دارد.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۷
شناسه مطلب : 56138
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی