اختصاصی چیلانعربستان و استرالیا چدن سبز تولید می‌کنند / عرضه جهانی ماده اولیه تولید فولاد سبز در آینده نزدیک
در پی همکاری عربستان و استرالیا چدن موردنیاز برای تولید فولاد سبز در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.  

به گزارش  چیلان  به نقل از استیل‌اوربیس، شرکت استرالیایی مَگنوم که در اکتشاف و استخراج سنگ آهن فعالیت دارد، از امضای توافق‌نامه‌ای با شرکت عربستانی میدمتال خبر داده است. میدمتال در زمینه بررسی آخرین فناوری‌های تولید چدن فعال است.

این توافق‌نامه با هدف پشتیبانی مالی از پروژه مطالعه امکان‌سنجی تولید چدن سبز در مجتمع اچ‌آی‌اسملت شرکت استرالیایی مگنوم در عربستان صورت گرفته است. در فناوری تولید چدن سبز در مجتمع اچ‌آی‌اسملت هیچ کربنی منتشر نمی‌شود.

در این پروژه مزایای فناورانه و اقتصادی تولید چدن سبز در عربستان با استفاده از فناوری اچ‌آی‌اسملت برای ذوب ضایعات کارخانه‌های عربستان بررسی می‌شود. تولید کنسانتره سنگ آهن از ذخایر معدن بوئنا در ایالت نوادا امریکا نیز در این پروژه امکان‌سنجی می‌شود. این معدن متعلق به شرکت مگنوم است.

در فناوری اچ‌آی‌اسملت ضایعات آهنی کارخانه‌های عربستان ذوب و با استفاده از بیوچار تبدیل به چدن با کیفیت بالا می‌شوند. در تولید چدن حاصل از این فرآیند انتشار کربن به صفر می‌رسد.

این پروژه مطالعاتی تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی کامل می‌شود و چدن سبز حاصل از آن به بازارهای خاورمیانه و شمال افریقا، اتحادیه اروپا و کارخانه‌های فولاد آسیا برای تولید فولاد سبز فروخته می‌شود.

2

تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۹
شناسه مطلب : 56239
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی