فولاد شادگان ظرفیت تولید فولاد خوزستان را به ۶ میلیون تن می رساند / پروژه زمزم ۳ ظرفیت تولید تا ۲ میلیون تن آهن اسفنجی را خواهد داشت
مهندس امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در نشست خبری خود در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه متالوژی ایران (متافو) با اشاره به پروژه های توسعه ای بزرگ این شرکت اظهار داشت: افزایش ظرفیت تولید یکی از اهداف فولاد خوزستان است که در برنامه کوتاه و بلند مدت ما قرار گرفته است.

به گزارش  چیلان ، مهندس امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در نشست خبری خود در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه متالوژی ایران (متافو) با اشاره به پروژه های توسعه ای بزرگ این شرکت اظهار داشت: افزایش ظرفیت تولید یکی از اهداف فولاد خوزستان است که در برنامه کوتاه و بلند مدت ما قرار گرفته است.

امین ابراهیمی گفت: همانطور که می دانید فولاد خوزستان دومین تولید کننده فولاد کشور است و از کل بازار حدود ۱۰درصد از تولید کشور را به عهده دارد.

وی افزود: هم اکنون ظرفیت تولید در فولاد خوزستان ۴ میلیون تن است که با راه اندازی فولاد شادگان این ظرفیت به ۶ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: ظرفیت ۲ میلیون تنی فولاد شادگان در دو فاز ۸۰۰ و ۱۲۰۰ تنی تعریف شده که هم اکنون فاز نخست آن آغاز و امیدوارم تا دی ماه امسال شاهد اولین ذوب در آن باشیم.

ابراهیمی افزود: با توجه به برنامه توسعه ای که برای گام چهارم توسعه فولاد خوزستان در نظر گرفته شده، قرار است در سال ۱۴۱۰ به ظرفیت ۱۳.۶ میلیون تنی یا به عبارتی به سهم ۲۵درصدی بازار برسیم. در واقع در گام چهارم توسعه قرار است به ظرفیت ۶میلیون تن تا ۱۴۰۴برسیم و بعد از آن تا ۱۴۱۰هم به ظرفیت ۱۳.۶ میلیون تن برسیم.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به پروژه بزرگ زمزم۳ این شرکت خاطرنشان کرد: در شرایطی که امروز صنایع فولاد در جهان تحت تاثیر مشکلات جهانی مانند جنگ اوکراین قرار گرفته است، تعریف و تکمیل چنین پروژه ای کار بزرگی است.

مدیرعامل فولاد خوزستان همچنین گفت: با توجه به تغییراتی که در تکنولوژی و در المان های پروژه توسط دانش بنیان ها انجام شده، این پروژه تبدیل به یک سوپر مگا مدول شده و ظرفیت تولید تا ۲میلیون تن آهن اسفنجی را خواهد داشت.

وی افزود:  این پروژه با یک سرمایه گذاری نزدیک به ۱۵۰ میلیون یورو و در زمینی حدود ۲۱ هکتار ایجاد شده که در نوع خود منحصر بفرد است.   ضمن اینکه با راه اندازی این پروژه مجموعه فولاد خوزستان سالانه مازاد یک میلیون تن اسفنجی  را خواهد داشت.

فولاد خوزستان به زودی از چالش محدودیت های انرژی عبور خواهد کرد

مهندس ابراهیمی در ادامه به موضوع محدودیت های انرژی اشاره کرد و گفت: انرژی در طول سال یکی از چالش های صنعت فولادسازی است که محدودیت های برقی در تابستان و محدودیت های گازی در فصل زمستان یکی از موانع رشد خواهند بود.

وی افزود: در تابستان سال جاری محدودیت های برق باعث تعطیلی ۲۵ روزه تولید در فولاد خوزستان شد که ضرر حدود ۲ تا ۳ هزار میلیاردی برای ما به همراه داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: ما برای حل این مشکل پروژه پروژه نیروگاهی ۱۰۰۰ مگاواتی در مجموعه فولاد خوزستان و ۳۶۰ مگاواتی در فولاد شادگان تعریف کرده است که کل نیاز توسعه ما را پاسخگو خواهند بود.

ابراهیمی گفت: یکی از چالش های اصلی ما گاز است که به دلیل پیک زمستان، ذخیره سازی به صورت بریکت سرد صورت میگیرد و برای این منظور با احداث کارخانه، به زودی از چالش محدودیت های گاز در فصل زمستان عبور خواهیم کرد.

ابراهیمی

استفاده از ظرفیت های دانش بنیان اولویت شرکت فولاد خوزستان است

امین ابراهیمی در بخش دیگری از نشست خبری خود در حاشیه نمایشگاه متافو با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان گفت: تحریم ها فرصت های خوبی برای رشد شرکت های دانش بنیان و کمک به توسعه سریعتر شرکت ها و صنایع ایجاد کرده است.

وی افزود: اعتماد به ظرفیت شرکت های دانش بنیان در مجموعه شرکت فولاد خوزستان وجود دارد.

مدیرعامل فولاد خوزستان بیان داشت: استفاده از شرکت های دانش بنیان یکی از اولویت های ما است و برای مثال در پروژه زمزم۳،  ۳۲۵ شرکت دانش بنیان به ما کمک کرده اند که مهمترین آثار آن تغییر المان های این پروژه است که ان را تبدیل به یک مگامدول کرده است.

فولاد خوزستان همیشه سعی کرده در کنار مردم خوزستان باشد

در بخش پایانی این نشست، ابراهیمی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص مسئولیت های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان گفت: در زمینه مسئولیت های اجتماعی، ایجاد اشتعال پایدار یکی از مهمترین اقدامات ماست زیرا مردم خوزستان فقیر نیستند که با بسته معیشتی مشکل آنها را حل کنیم بلکه با ایجاد ظرفیت های اشتغال زمینه توانمندسازی آنها را ایجاد خواهیم کرد.

وی افزود: امسال با برگزاری آزمون، ۱۱۰۰ نیروی بومی را جذب میکنیم و برنامه داریم سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر را با توجه به پروژه های پیش رو استخدام کنیم که گام مهمی در کنار دیگر اقدامات در خصوص مسئولیت های اجتماعی است.

2

تاریخ انتشار : ۴ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۳
شناسه مطلب : 56703
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی