با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه انجام شد؛راه‌اندازی موفقیت‌آمیز ماشین برداشت مواد ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه
با حضور مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران فولاد مبارکه، ماشین برداشت جدید در پارک شماره یک انباشت و برداشت ناحیه آهن‌سازی وارد فاز بهره‌برداری شد.

به گزارش  چیلان ،محمدیاسر طیب‌نیا، پس از حضور در ناحیه آهن‌سازی، از روند اجرای شات‌دان سالیانه و پروژه به‌روزرسانی سیستم‌های تاندم مداوم، پروژه بومی‌سازی و بهینه‌سازی ماشین جوش لیزری CO2 دوازده کیلوبایتی و پیشرفت احداث نیروگاه گازی شماره ۲ بازدید کرد و از تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان در این بخش‌ها قدردانی کرد.

رمز پیشرفت طرح‌های توسعه در فولاد مبارکه همدلی و همراهی بین تمامی واحدهای تولیدی، پشتیبانی و ستادی است
مدیرعامل فولاد مبارکه پس از آن با حضور در نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی این شرکت، از فاز دوم این پروژه و عملیات راه‌اندازی توربین ژنراتور شماره ۱ نیروگاه گازی سیکل ترکیبی با حداکثر مگاوات تولیدی بازدید کرد و گفت: خوشبختانه فاز دوم پروژه نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه روند رو‌به‌رشدی داشته و می‌توان گفت رمز پیشرفت طرح‌های توسعه در فولاد مبارکه همدلی و همراهی بین تمامی واحدهای تولیدی، پشتیبانی و ستادی است.

افزایش ظرفیت انباشت مکانیزه به میزان یک‌میلیون تن در پارک‌های۱و۲
به گزارش خبرنگار فولاد، رضا خادم کیمیایی، مدیر اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی، در تشریح پروژه ماشین انباشت جدید چنین گفت: عملیات راه‌اندازی ماشین برداشت جدید (Bridge Scrapper Reclaimer) در پارک شماره ۱ انباشت و برداشت جدید ناحیه آهن‌سازی با رعایت کامل الزامات ایمنی و بدون هرگونه حادثه انجام شد.

پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز ماشین انباشت جدید (Stacker) که منجر به افزایش ظرفیت انباشت مکانیزه به میزان یک‌میلیون تن در پارک‌های ۱ و ۲ شده بود، ماشین برداشت (Bridge Scrapper Reclaimer) در پارک ۱ انباشت و برداشت جدید ناحیه آهن‌سازی نیز با موفقیت راه‌اندازی شد.

این ماشین با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی دنیا، طراحی و با رویکرد استفاده حداکثری از توان ساخت داخل، در شرکت آذرطیف سپاهان ساخته و بدون حضور سوپروایزر خارجی و با کمک متخصصان داخلی، آزمایش و با موفقیت راه‌اندازی شد.

ایجاد قابلیت برداشت مکانیزه به میزان ۵۰۰ هزار تن گندله به‌طور همگن و پیوسته از محوطه پارک ۱
وی پیرامون مزایای  بهره‌برداری از این ماشین تصریح کرد: با راه‌اندازی این ماشین، قابلیت برداشت مکانیزه به میزان ۵۰۰ هزار تن گندله به‌طور همگن و پیوسته از محوطه پارک ۱ ایجاد گردید و به این ترتیب با احداث پارک‌های جدید و نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات جدید انباشت و برداشت، امکان تأمین پایدار کمّی و کیفی گندله موردنیاز مگامدول‌های واحد احیا مستقیم ۲ (شهید خرازی) مطابق طرح فراهم شد.

مهم‌ترین ویژگی‌های ماشین برداشت جدید و نکات مهم در جریان اجرای پروژه:

برداشت گندله با ظرفیت نامی ۱۵۰۰ تن بر ساعت؛
–  پوشش دادن کامل دپوی مواد (۴۷ متر عرض و ۱۲.۵ متر ارتفاع)؛
قابلیت تنظیم حرکت و ظرفیت برداشت مواد با استفاده از سیستم‌های کنترل سرعت؛
دارای سیستم آنتی‌کولوژن در چنگک‌ها برای جلوگیری از برخورد با دپوی مواد؛
استفاده از سیستم ترمز هیدرولیک بین ریل و بوژی جهت پایداری ماشین در مواقع اضطراری؛
مجهز بودن به اِنکودر در سمت‌های ثابت و متحرک ماشین جهت مکان‌یابی در پارک؛
مجهز بودن به سیستم مه خشک جهت جلوگیری از پراکنش گردوغبار؛
بیش از ۲۷۰ تن اسکلت فلزی برای این ماشین ساخته شده که عمده متریال استفاده‌شده برای ساخت این قطعات S355JR است؛
برش‌کاری متریال این قطعات با بهره‌گیری از برش لیزر و پلاسما انجام گرفته که موجب دست‌یابی به‌دقت بالای فیت‌آپ و مونتاژ و ارتقای کیفیت جوش می‌شود؛
با توجه به حساسیت ماشین و لزوم رعایت تلرانس‌های هندسی و انطباقات، حداکثر دقت در ماشین‌کاری تجهیزات لحاظ شده است.
با در نظر گرفتن توالی نصب قطعات، پیش‌مونتاژ و جوشکاری در محل سایت انجام و کنترل‌های کیفی و نقشه‌برداری صورت گرفت؛
به‌موازات نصب قطعات مکانیکی، تیم اجرایی برق، کار خود را شروع کرد و عملیات مسیرسازی، کابل‌کشی، کانکشن و تست‌های مربوطه انجام شد؛
پس از اتمام عملیات مسیر سازی و کابل‌کشی، سیستم روانکاری و هیدرولیک، نصب، شارژ و برق‌دار شد و در نهایت پس از اتمام فعالیت‌های مکانیکی و برقی فوق، سیگنال چک انجام گرفت و ماشین توسط تیم مجرب راه‌اندازی و تست شد.

رضا خادم کیمیایی، مدیر اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی، در پایان از زحمات کارکنان واحد اجرای پروژه‌های آهن‌سازی، دستگاه نظارت، مدیریت و کارکنان بهره‌برداری ناحیه آهن‌سازی، قراردادهای خرید، برنامه‌ریزی و پشتیبانی پروژه‌ها، حمل‌ونقل، شرکت آذرطیف سپاهان و کلیه همکارانی که در برنامه‌ریزی، اجرا و راه‌اندازی این پروژه مشارکت داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۱
شناسه مطلب : 57133
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی