گسترش همکاری های فولاد سنگان و دانشگاه فردوسی مشهد
شرکت فولاد سنگان و دانشگاه فردوسی مشهد تفاهم نامه همکاری علمی و فنی امضا نمودند که طی آن شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی مرتبط با بخش صنعت و‌ معدن حمایت خواهد کرد.

به گزارش  چیلان ،شرکت فولاد سنگان و دانشگاه فردوسی مشهد تفاهم نامه همکاری علمی و فنی امضا نمودند که طی آن شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی مرتبط با بخش صنعت و‌ معدن حمایت خواهد کرد.  علی امرایی مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، در دیدار با سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تبریک انتصاب مسعود میرزایی به ریاست دانشگاه، از آمادگی کامل شرکت فولاد سنگان برای همکاری و هم افزایی بیشتر با دانشگاه فردوسی در موضوعات تحقیقاتی، پژوهشی و فناوری مورد نیاز صنعت فولاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی فولاد سنگان، امرایی در این دیدار عنوان داشت: هم افزایی و تعامل دانشگاه و صنعت می تواند بسیاری از چالش های بخش صنعت را مرتفع نماید و با اتکا به روحیه علمی و جهادی می توان با برنامه ریزی دقیق و تعامل هر چه بیشتر و ارتباط سازنده بین صنعت و دانشگاه زمینه رشد و توسعه علمی هر چه بیشتر استان خراسان رضوی و شمال شرق کشور را فراهم نمود که یقینا نتایج مطلوبی را برای بخش صنعت و معدن نیز به دنبال خواهد داشت.

امرایی با مهم دانستن نگاه علمی به توسعه و پیشرفت به خصوص بخش صنعت، این حوزه را پتانسیل مهمی در منطقه دانست که با همکاریهای علمی و فنی، از یک سو به بارور شدن دانش و استعدادهای جوانان منطقه خواهد انجامید و از دیگر سو نیازهای بخش صنعت را مورد مطالعه قرار خواهد داد و برطرف می نماید.

مسعود میرزایی سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، نگاه توسعه گرا و اعتقاد به توانمندی های داخلی را از خصوصیات برجسته و مؤلفه های مهم در فولاد سنگان دانست و اظهار داشت: امیدواریم ضمن تعامل گسترده با بخش صنعت بتوانیم از ظرفیت عظیم علمی اساتید دانشگاه فردوسی، بخش بزرگی از نیازها این صنعت را مرتفع نماییم.

وی گفت: این مهم جز با باور به توانمندی های داخل و استعدادهای جوانان و دانشجویان کشور و حمایت بخشهای مرتبط و ذینفع محقق نخواهد شد. همچنین در این جلسه، تفاهم نامه حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی که در راستای نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی فولاد سنگان تا سقف ۲۰ میلیارد ریال تعریف شود به امضای مدیرعامل فولاد سنگان و سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد رسید.

ضمنا مقرر گردید، مقدمات تفاهم نامه جامع همکاری بین طرفین که نیازهای فنی و علمی بخش صنعت و معدن شرکت فولاد سنگان را با تکیه بر توانمندی های دانشگاه فردوسی مشهد شناسایی و برطرف نماید توسط پردیس علم و فناوری فولاد سنگان تنظیم گردد و پس از تدوین آن در آینده نزدیک به امضای طرفین برسد.

2

تاریخ انتشار : ۳ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵
شناسه مطلب : 57445
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی