محمد مدنی فر مدیرعامل شرکت اپال پارسیان سنگان در آستانه برگزاری پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد؛ پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد، فرصتی گرانبها برای ایجاد زنجیره ارتباطی بین شرکت های بزرگ فولادی و مجموعه های تولیدی و صنعتی دانش بنیان است
محمد مدنی فر مدیرعامل شرکت اپال پارسیان سنگان در آستانه برگزاری پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد گفت: در دنیای رقابتی امروز، کشورها از روشهای مختلفی برای اکتساب و جهـش فـنآوری اسـتفاده مـی کننـد. در حالی که هدف نهایی از اکتساب و انتقال فنآوری در کشورهای در حال صنعتی شـدن، جـذب و بـومی سـازی دانش فنی فنآوری است.

به گزارش  چیلان ،در دنیای رقابتی امروز، کشورها از روشهای مختلفی برای اکتساب و جهـش فـنآوری اسـتفاده مـی کننـد. در حالی که هدف نهایی از اکتساب و انتقال فنآوری در کشورهای در حال صنعتی شـدن، جـذب و بـومی سـازی دانش فنی فنآوری است، به نظرمی رسد، این مهم بعضی اوقات به دلیل وجود برخـی موانـع و عوامـل، محقـق نمی شود. اگرچه موانع موجود در مسیر بومی سازی فنآوری در کشور ایران نیـزماننـد سـایر کشـورهای رو بـه پیشرفت وجود مسایل ویژه ای مانند تحریم، از اهمیت بیشتری برخـوردار اسـت. اما در زنجیره تامین فولاد در کشور با وجود همه مشکلات و نیازمندی ها، اکنون می توان ادعا کرد بین ۷۰ تا ۸۰ درصد در کل زنجیره تولید فولاد خود کفایی وجود دارد.

از این روی با برنامه ریزی های انجام شده در سال های گذشته و رشد صنعت فولاد، اکنون تا حدود زیادی در این صنعت خود کفا شده و با وجود همه فشار های بین المللی و مشکلات، تبدیل به یکی از صادر کنندگان مطرح آن در جهان شده ایم.

و اما … امروزه موضوع بومی سازی در بخش های زیادی از فرآیند تولید فولاد در کشور، چه در تامین تجهیزات، تامین مواد اولیه، تامین مواد مصرفی و غیره رشد چشمگیر و پیشرفت های خوبی داشته ایم، اما هم چنان در برخی تجهیزات حیاتی و اصلی آن در اقلام مصرفی، خطوط تولید، قطعات و لوازم یدکی، ارزبری و وابستگی وجود دارد.

بر این باوریم، که یرگزاری رویدادهای ملی و بین المللی همچون جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد فرصتی گرانبها و مغتنم برای ایجاد زنجیره ارتباطی بین شرکت های بزرگ فولادی و تولید کنندگان و مجموعه های دانش بنیان می باشد تا با اشتراک و شناخت نیازمندی های بازار فولاد کشور از توان تولید کنندگان داخلی در راستای بومی سازی دانش و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد گامی هر چند کوچک به سوی پیشرفت و خودکفایی برداریم.

محمد مدنی فر

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان

مدتی

2

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۷
شناسه مطلب : 57801
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی