در برج میلاد :«پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران» آغار بکار کرد+ حواشی و اخبار لحظه‌ای
پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران صبح سه‌شنبه ۱۹ دی ماه در برج میلاد تهران آغاز بکار کرد.

به گزارش  چیلان ،پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران صبح سه‌شنبه ۱۹ دی ماه در برج میلاد تهران آغاز بکار کرد.

شرکت‌های بزرگ معدنی و فولاد کشور در این رویداد ملی حضور فعالی دارند و به ارائه نیازها و فرصت‌های بومی‌سازی و ساخت داخل، نیازهای فناورانه در زنجیره آهن و فولاد می‌پردازند.

فولاد مبارکه، فولاد خوزستان (فخوز)، ذوب آهن اصفهان، معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل)، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)، هلدینگ میدکو، هلدینگ صنایع و معادن ماهان، گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان (هرمز)، آهن و فولاد ارفع،گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ)، سنگ آهن مرکزی ایران، اپال پارسیان، صبا فولاد خلیج فارس، فولاد اکسین، جهان فولاد کرمانشاه و… در این رویداد تخصصی حضور دارند.

میز تعمیق ساخت داخل در پنجمین دوره این رویداد شامل تفاهم نامه ها و قراردادهای داخلی سازی قطعات، تجهیزات، دانش فنی و فرایندهای استراتژیک در فولاد و صنایع معدنی کشور می‌باشد که جزئیات آن به زودی توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اطلاع رسانی خواهد شد.

اهداء جایزه ملی فولاد ایران و تقدیر از سازندگان داخلی برتر با حضور مقامات و مسئولین به همراه رونمایی از دستاوردهای ساخت داخل و فناورانه زنجیره آهن و فولاد از دیگر برنامه های این جشنواره است.

گفتنی است، پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران،امروز سه‌شنبه (۱۹ دی ماه) در برج میلاد تهران آغاز شد و به مدت ۳ روز تا ۲۱ دی ماه ادامه خواهد داشت.

سبحانی

توسعه بومی‌سازی تکنولوژی در صنعت آهن و فولاد / استقبال بی‌نظیر فولادسازان از سازندگان داخلی

دکتر بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران:

جشنواره بومی‌سازی از ۶ سال پیش شروع شد و هر سال مطابق نظرسنجی‌ها سطح کیفی بومی‌سازی ارتقا پیدا کرد. در هر دوره از جشنواره شاهد انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه های بسیاری هستیم. در این حوزه هم داخلی‌سازی و مهندسی معکوس و هم مهم‌تر از مورد اول، بومی سازی تکنولوژی داریم و احیایی مستقیم بهترین مثال آن است.

هم اکنون ۸۵ درصد از تامین داخلی است و شاید دو یا سه مورد همانند کک سوزنی نیاز به واردات داشته باشد و آن هم اقدا لازم برای رفع نیاز صورت گرفته است. البته برخی موارد از منظر اقتصادی توجیهی ندارد.

جشنواره و نمایشگاه‌هایی این چنینی کمک به شفافیت و رونمایی از تحولات بومی‌سازی دارد. از زمانی که اولین دوره نمایشگاه برگزار شد برخی از شرکت‌ها قادر به پاسخگویی به مشتریان نبودند.

موثقی 1


محمد رضا موثقی‌نیا، معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو در افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران:

 اگرچه توسعه خوبی را در زنجیره فولاد شاهد بودیم، اما این سهم در عرصه جهانی قابل ارتقا است. بومی‌سازی و خودکفایی فعلی بدون تحریم محقق نمی‌شد و آمارها حاکی از آن که ۱.۷ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است.

امید است بتوانیم از ظرفیت کامل زنجیره فولاد استفاده کنیم و گامی برای توسعه زنجیره فولاد برداریم تا سهم این صنعت در اقتصاد افزایش پیدا کند.

در برنامه سال آینده دولت هموارسازی صورت گرفته تا فعالان صنعت فولاد بتوانند به بهترین نحوه به فعالیت خود مشغول باشند.

امروزه حدود ۱۰ درصد از فولاد خام تبدیل به فولادهایی آلیاژی می‌شود و امید است با توسعه شرکت های دانش بنیان به جذب نخبگان در صنعت فولاد و صنایع معدنی بپردازیم.

photo ۲۰۲۴ ۰۱ ۰۹ ۱۰ ۴۱ ۲۸

سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان برتر زنجیره آهن و فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ + لیست

از ۸ شرکت سازنده و دانش بنیان برتر زنجیره آهن و فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ در افتتاحیه پنجمین جشنواره_و_نمایشگاه_ملی_فولاد_ایران در برج میلاد تقدیر شد:
۱- انجمن ملی علوم و فنون لیزر ایران
۲- شرکت دانش بنیان پژوهش و نوآوری فرتاک ایرانیان
۳- شرکت تابان نیرو
۴- شرکت ایران ترانسفو
۵- شرکت آرین کلید پارس
۶- شرکت ریخته گری اصفهان
۷- شرکت توسعه اقتصادی پایدار فراگیر( تافکو )
۸- شرکت پترو سازه میهن

فرشاد

چهره برتر توسعه‌گرای زنجیره آهن و فولاد مشخص شد

در افتتاحیه پنجمین جشنواره_و_نمایشگاه_ملی_فولاد_ایران که به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در برج میلاد برگزار شد؛ از مهندس اسداله فرشاد (رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، مدیرعامل سابق آهن و فولاد غدیر ایرانیان و عضو سابق هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران) به عنوان چهره‌های برتر توسعه‌گرای زنجیره آهن و فولاد تقدیر شد.

چهره‌های تأثیرگذار توسعه بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد در سال ۱۴۰۲ معرفی شد

در افتتاحیه پنجمین جشنواره_و_نمایشگاه_ملی_فولاد_ایران در برج میلاد از ۵ چهره تأثیرگذار توسعه بومی‌سازی، ساخت داخل و فناوری زنجیره آهن و فولاد تقدیر بعمل آمد.

▪️مصطفی عطایی‌پور (معاون خرید فولاد مبارکه اصفهان)
▪️مهدی نصر آزادانی (معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان)
▪️محمد مهدی شریف شادیله (مدیر فولادسازی فولاد خوزستان)
▪️محمدحسین ثقفی (معاون برنامه‎ریزی و توسعه ذوب آهن پاسارگاد)
▪️سید محمد موسوی (معاون بهره‌برداری آهن و فولاد ارفع)

گرامیداشت “رجایی” در جشنواره ملی فولاد

در افتتاحیه پنجمین جشنواره_و_نمایشگاه_ملی_فولاد_ایران که به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در برج میلاد برگزار شد؛ یاد مهندس محمد رجایی (مدیرعامل اسبق فولاد مبارکه اصفهان و رئیس اسبق هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران) به عنوان یکی از چهره‌های بنیانگذار بومی‌سازی در صنعت فولاد گرامی داشته شد.

امین ابراهیمی

مدیرعامل فولاد خوزستان: توجه به تولید اقتصادی در حوزه بومی‌سازی/ همراه سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان هستیم

امین ابراهیمی، مدیرعامل فولاد خوزستان در افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد:

تولید صنعت فولاد از ۱.۸ میلیون تن به ۳۰ میلیون تن تولید رسیده است و در عرصه جهانی رتبه ۱۰ تولید را با وجود مشکلات عدیده حفظ کرده است. نکته‌ای که باید در جشنواره فولاد به آن توجه داشت واژه پایداری، فولاد سبز، بومی سازی است اما تولید اقتصادی در این حوزه اهمیت زیادی دارد و در کنار تمام مفاهیم معنا پیدا می‌کند.

در تلاش هستیم که بحث تقویت داخلی سازی گسترش پیدا کند و همچنان همراه سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان در گروه فولاد خوزستان هستیم.

امید است جشنواره فولاد ارزبری را به حداقل برساند. همچنین در روزهای سخت صنعت فولاد باید نگاه ویژه به صنعت فولاد شود.

کاهش قابل توجه ارزبری صنعت فولاد با رویکرد بومی‌سازی داشته ایم ‌و صنعت فولاد ۶ میلیارد دلار ارزی آوری داشته است اما امروز تاب‌آوری این صنعت مطرح است و شاهد هجمه‌ها و فشارهای زیادی به صنعت هستیم.

اسدی فر

 

قانون تسهیل‌گر استفاده از دانش‌بنیان ها

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری:

دکتر اسدی‌فر، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد با بیان اینکه موضوع شرکت های دانش بنیان در صنعت بسیار حائز اهمیت بوده و در ریاست‌جمهوری نگاه ویژه ای به این مهم شده است به کارنامه شرکت‌های فولادی بزرگ در جلب مشارکت شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه به تشریح ماده ۱۱ قانون در جهت تسهیل بومی سازی و استفاده هرچه بیشتر شرکت‌های بزرگ از شرکت های دانش بنیان پرداخت.

میز تعمیق

لیست قراردادها و تفاهمنامه‌های ساخت داخل / میز تعمیق ساخت داخل در افتتاحیه جشنواره فولاد شامل چه قراردادهایی است؟

در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، ۱۲ قرارداد مهم در راستای بومی سازی و صرفه‌جوی ارزی هرچه بیشتر در زنجیره آهن و فولاد کشور به امضا رسید که به شرح ذیل است.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، مجموع قراردادها و تفاهم نامه های منعقد شده در طول برگزاری این رویداد ملی، ۱۵۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی را دربردارد.

۱. قرارداد”طراحی، بومی سازی و تجاری سازی پایلوت پلنت گندله سازی”: بین مجتمع فولاد مبارکه اصفهان و شرکت دانش بنیان پایا صنعت سما / به میزان ۳ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی

۲. قرارداد “ارتقاء تکنولوژی و افزایش بهره‌وری تولید فرومنگنز پرکربن با بهره گیری از دانش فنی داخلی”: بین شرکت فولاد خوزستان و شرکت پانیا پرتو کهربا/ / به میزان ۳۵ میلیون یورو مبلغ قرارداد

۳. قرارداد فناورانه “اصلاح و بهینه سازی سیستم تصفیه غبار‌‎کنورتر فولاد سازی”: بین ذوب ‎آهن ‎اصفهان و جهاد دانشگاهی دانشگاه علم صنعت ایران

۴. قرارداد “توسعه تکنولوژی استفاده از گاز هیدروژن به‌جای متان در فرآیند تولید آهن اسفنجی در راستای تولید فولاد سبز”: بین شرکت فولاد هرمزگان و شرکت نفت ستاره خلیج فارس/ به میزان ۲۰۰ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی

۵. قرارداد فناورانه “تصفیه لجن روغنی به روش بیولوژیکی”: بین شرکت فولاد غرب آسیا و دانشگاه علم و صنعت ایران

۶. قرارداد “پژوهش و توسعه فناوری بازیافت لاستیک‎های فوق سنگین معدنی در مقیاس نیمه صنعتی”: بین شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و دانشگاه صنعتی اصفهان/ به مبلغ ۱۲۱ میلیارد ریال

۷. قرارداد “راه اندازی سامانه های بر خط رطوبت سنجی غیر تماسی بر روی خطوط کنسانتره و گندله با دقت بالا”: بین شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان و شرکت دانش بنیان هوشمند سازان ویرایکو – پارک علم و فناوری خراسان رضوی/ به میزان ۴۶۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی

۸. قرارداد “ساخت دو ترانس MVA 124 و MVA 43 “: بین شرکت فولاد آلیاژی ایران و شرکت ایران ترانسفو/ به میزان ۲،۲ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی

۹. قرارداد فناورانه “ارتقاء سامانه جامع بومی سازی کارلینک با استاندارهای سازمان جهانی GS1”: بین سازمان ایمیدرو – انجمن تولید کنندگان فولاد ایران و مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات فناورانه

۱۰. قرارداد “طراحی و ساخت داخل تابلوهای فشار متوسط کوره های EAF و LF واحد فولاد سازی”: بین شرکت ملی فولاد ایران (مجتمع فولاد قائنات) و شرکت دانش بنیان الکترو کویر/ به میزان ۱ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی

افتتاح


افتتاح نمایشگاه بومی‌سازی پنجمین جشنواره ملی فولاد با حضور مدیران عامل شرکت‌های معدنی و فولادی و توسط اقای اقامحمدی رئیس گروه دفتر اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری

بومی

رونمایی از دستگاه تصفیه هوای گازهای سولفیدی توسط آقای آقامحمدی رئیس گروه دفتر اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری

شرکت فولاد خوزستان در پنجمین جشنواره_و_نمایشگاه_ملی_فولاد_ایران برای اولین بار در ایران از دستگاه تصفیه هوای گازهای سولفیدی این شرکت رونمایی کرد.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۸
شناسه مطلب : 57810
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی