مدیرعامل جهان فولاد غرب خبر داد:تولید یک محصول جدید تیرآهن در جهان فولاد غرب
مدیرعامل جهان فولاد غرب در گفت‌وگو با چیلان خبر از تولید محصول جدیداین شرکت با نام تیرآهن بال باریک شیبدار (IPN) خبر داد. جزئیات این محصول جدید شرکت جهان فولاد غرب، این شرکت خوشنام و چابک بخش خصوصی فولاد را در ادامه بخوانید:

به گزارش  چیلان ،مصطفی احمدی پور، مدیرعامل جهان فولاد غرب در گفت‌وگو با  چیلان  با اشاره به جانمایی شرکت جهان فولاد غرب در استان کرمانشاه و مزیت صادراتی این شرکت فعال بخش خصوصی گفت: شرکت جهان فولاد غرب فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی شروع کرد. با توجه به مزیت نزدیکی شرکت جهان فولاد غرب به مرزهای غربی کشور، این گونه می‌توان گفت که ما یک شرکت صادرات محور هستیم که علاوه بر این که نیم نگاهی به بازار داخل داریم عمده فعالیت خود را در زمینه صادرات انجام می دهیم.

احمدی پور در ادامه در خصوص تولید محصول جدید تیرآهن (IPN) در شرکت جهان فولاد غرب گفت: بازار فولاد و مقاطع فولادی یک بازار رقابتی است؛ با توجه به شرایط شکننده ای که این بازار دارد، شرکت و تولیدکننده‌ای در این میان برنده است که بتواند تنوع سبد محصولات خود را کامل کرده و ارتقاء دهد.

ماموریتی برای تولید و فروش تیرآهنIPN

این مدیر بخش خصوصی فولاد در ادامه خاطرنشان کرد: هیئت مدیره محترم شرکت جهان فولاد غرب به ما ماموریتی در خصوص کار تحقیقاتی و بررسی بازارهای صادراتی و تیرآهن های در مورد استفاده آنها ابلاغ کرد. وی افزود: در این خصوص، IPE در بازار داخل کاملا جا افتاده است اما بسیاری از کشورهای اروپایی و کشورهای جنوب شرق آسیا از یک محصول دیگری به نام تیرآهن بال باریک شیبدار (IPN) استفاده می کنند که این تیرآهن شکل کلی آن به صورت تیرآهنIPE  است اما از لحاظ ترکیبات مواد اولیه و هم از لحاظ زوایا و شکل ظاهری اختلافاتی بین این دو وجود دارد.

وی ادامه داد: یکسال کار تحقیقاتی ما به طول انجامید و خدا را شکر با روشی منحصربه فرد توانستیم با یک هزینه حداقلی این قابلیت را ایجاد کنیم که تیرآهن IPN را تولید کنیم.

مدیرعامل جهان فولاد غرب در ادامه گفت: زمانی که مشتری تقاضای تیرآهن IPN دارد ما IPN تولید می کنیم و زمانی که بازار تمایل به سایر محصولات نشان داد ما در کمترین زمان خط را تغییر می دهیم و تیرآهن IPE تولید می کنیم.

احمدی پور با اشاره به کاربردهای این محصول جدید تیرآهن گفت: ما جز معدود تولیدکنندگان این محصول هستیم. کاربرد این تیرآهن در سازه های صنعتی و ساختمان های عظیم وآسمان خراش ها و صنعت پل سازی و صنعت کشتی سازی است. وی افزود: در سال گذشته نیز با توجه به این که شرکت جهان فولادغرب یک شرکت صادرات محور است توانستیم  به عنوان بزرگترین شرکت خصوصی ۳۰ درصد از صادرات تیرآهن کل کشور را به خود اختصاص دهیم و افتخار بزرگی برای مجموعه کسب کنیم.

صادرات محصول جدید تیرآهن (IPN)

وی در خصوص بازار این محصول جدید گفت: بیشترین بازار صادرات این محصول کشورهای همسایه است و نکته ظریف قضیه این است که خود این کشورها ازجمله قطب های صنعت فولاد است و ما توانستیم در این بازارها محصول خود را جا بیاندازیم و نظر آن ها را جلب کنیم؛  این درحالی است که خیلی از کارخانه های  تولیدی که هم اکنون در ایران تیرآهن و میلگرد تولید می کنند، تکنولوژی آن ها  از این کشورها گرفته شده و این نقطه درخشانی برای ما و بخش خصوصی صنعت فولاد کشور به شمار می آید.

وی در خصوص بیان کرد: اخیرا اقدامات زیادی در حوزه های مختلف در شرکت جهان فولاد غرب انجام شده است که یکی از آن ها برگزاری آزمون های استاندارد ملی اداره استاندارد است که این موضوع به صادرات محصول کمک بزرگی کرده است.

برنامه جهان فولاد غرب برای تولید تیرآهن بال پهن موازی (H)

احمدی پور گفت: برنامه های بیشتری را در آینده دنبال خواهیم کرد و در نظر داریم روی تیرآهن بال پهن موازی یا H کار کنیم و امیدواریم  در سال ۱۴۰۳ این امر هم محقق شود.

وی در پایان ضمن قدردانی از هیئت مدیره مجموعه و مهندس شکری گفت: این فرصت بسیار خوبی بود که در اختیار مجموعه ما قرار گرفت از این که به ما اعتماد شد کمال تشکر را داریم و خوشحالیم که توانستیم جواب این اعتماد را به درستی بدهیم.

جهان

 

2

تاریخ انتشار : ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۴
شناسه مطلب : 58092
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی