مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در نخستین همایش تجارت فناوری تاکید کرد:تجارت فناوری،محور توسعه صنایع معدنی/ افزایش ۱۰ برابری قراردادهای فناورانه با شرکت‌های دانش‌بنیان
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران روز گذشته سخنران کلیدی همایش تجارت فناوری به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی تهران بود، او در این رویداد یکی از جراحی های مهمی که در دو سال گذشته در شرکت سنگ اهن مرکزی ایران انجام شده است را تغییر ساختار با محوریت توجه ویژه به حوزه فناوری و دانش بنیان معرفی کرد.

به گزارش  چیلان ، مهندس مجتبی حمیدیان گفت: طی ۲ سال گذشته این فرهنگ را ایجاد کردیم که در آینده، فروش، تبادل و تجارت فناوری به عنوان یکی از موضوع‌های مهم در اقتصاد کشور نقش آفرینی خواهد داشت و باید در شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران هم مورد توجه قرار بگیرد و عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با اشاره به اینکه در حوزه علم و فناوری موضوع عرضه و تقاضای فناوری اهمیت دارد، گفت: اتفاقی که در شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران طی ۲ سال گذشته رخ داد، احصای کامل نیازهای فناورانه با همکاری فن بازار ملی ایران بود به طوری که در همین راستا، ۲۰ نیاز فناورانه شناسایی و ۵۰ جلسه مختلف برگزار شد که نتیجه آن انعقاد ۲ قرارداد پژوهشی، ۲ قرارداد خرید قطعات پیشرفته، ۳ قرارداد خرید محصول و انجام ۴ سرمایه‌گذاری جدید برای بومی سازی فرایندهای تولید بود.

مجتبی حمیدیان گفت: تجربه ما در این دو سال گواهی می دهد که توسعه تجارت فناوری با ابزارهای موجود در شرکت‌های بزرگ به سختی بتواند روند مثبتی را طی کند و طبیعتا باید مدیران ارشد بنگاه های اقتصادی این جسارت را داشته باشند که دست به اقدامات و جراحی هایی بزنند تا بتوانند به سمت افزایش سهم تجارت فناوری با شرایط مطلوب تری حرکت کنند.

نایب رییس هییت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ادامه داد: تجربه ای که ما پشت سرگذاشتیم می تواند برای دیگران الگو باشد ، اولین جراحی در شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران ایجاد معاونت فناوری و نوآوری بود و از تغییرات ایجاد شده در چارت سازمانی شرکت هم دفاع کردیم.

او افزود:در ۴ حوزه، زیرساخت‌های فناوری و نوآوری را در شرکت توسعه دادیم که شامل ایجاد مراکز نوآوری، تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی، تحقیق و توسعه و ساخت داخل محصول و بومی‌سازی بود.

حمیدیان در بخش پایانی صحبت هایش برای هر بخش مثال هایی را ذکر کرد و تاکید کرد تجارت فناوری ، محور توسعه صنایع معدنی باید قرار گیرد.

قابل ذکر است در این همایش روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، مهدی صفاری‌نیا؛ رئیس پارک علم و فناوری پردیس وسیدمحمود‌رضاآقامیری،رئیس دانشگاه شهید بهشتی و همچنین مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری ضمن سخنرانی برای حاضران، دیدگاه‌های خود را درباره موضوع تجارت فناوری و شرایط کنونی آن در بنگاه‌های بزرگ کشور بیان کردند.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۲
شناسه مطلب : 58909
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی