اختصاصی چیلانرشد ۳ درصدی تولید فولاد جهان در دو ماه نخست سال ۲۰۲۴ / رشد ۲۶.۵ درصدی تولید ایران و ۱.۶ درصدی تولید چین
آخرین آمار انجمن جهانی فولاد حاکی از رشد تولید فولاد جهان در دو ماهه نخست سال 2024 میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش  چیلان ، انجمن جهانی فولاد در آخرین آمار خود گزارشی از تولید جهانی فولاد در ماه دوم (فوریه) سال ۲۰۲۴ میلادی منتشر کرده است.

بنا بر این آمار در فوریه ۲۰۲۴، ۱۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد؛ همچنین تولید جهانی فولاد در دو ماه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ژانویه و فوریه) ۳۰۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بود.

تولید فوریه ۲۰۲۴ نسبت به فوریه ۲۰۲۳، ۳.۷ درصد رشد داشت و تولید دو ماه نخست امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد بیشتر بود.

تولید فولاد ایران در فوریه ۲۰۲۴، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و ژانویه و فوریه ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود؛ تولید ماه فوریه کشور در سال ۲۰۲۴ نسبت به فوریه ۲۰۲۳، ۱۴.۳ درصد و تولید دو ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۵ درصد رشد داشت.

تولید فولاد چین در فوریه ۲۰۲۴، ۸۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و ۳.۵ درصد بیشتر از ماه مشابه سال گذشته بود. تولید فولاد این کشور در دو ماه نخست سال جاری میلادی نیز ۱۶۸ میلیون تن و ۱.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی بود.

در میان ۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان ترکیه بیش‌ترین رشد تولید را در سال ۲۰۲۴ رقم زده است؛ این کشور در فوریه ۲۰۲۴، ۴۶.۶ درصد و ماه‌های ژانویه و فوریه ۳۴.۵ درصد فولاد بیشتری نسبت به مدت‌های مشابه سال ۲۰۲۳ تولید کرد. تولید فولاد ترکیه در فوریه به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن و در دو ماه نخست به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید.

تولید فولاد دیگر تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان نیز در دو ماه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی به این شرح بود: هند ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، ژاپن ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، امریکا ۱۳ میلیون تن، روسیه ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن، کره جنوبی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن، آلمان ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و برزیل ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن.

در میان تولیدکنندگان برتر فولاد جهان علاوه بر چین، ایران و ترکیه کشورهای هند، ژاپن، کره جنوبی، آلمان و برزیل نیز تولید خود را در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به دو ماهه نخست سال ۲۰۲۳ رشد دادند و در این مدت تنها تولید امریکا ۲.۶ درصد و تولید روسیه ۳.۲ کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۰
شناسه مطلب : 59609
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی