مجمع عمومی عادی سالیانه صبا فولاد خلیج فارس برگزار شد«فصبا» ۷۰ تومان سود تقسیم کرد
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صبا فولاد خلیج فارس صبح امروز با حضور 79 درصدی سهامداران و 206 نفر از سهامداران برگزار شد.

به گزارش  چیلان ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صبا فولاد خلیج فارس «فصبا» با حضور ۷۸ درصد سهامداران برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صبا فولاد خلیج فارس «فصبا» ۸۸ درصد سود دوره را تقسیم کرد که معادل ۷۰۰ ریال به ازای هر سهم می‌شود.

شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد ” فصبا ” صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه خود را با حضور سهامداران اعضای هیات مدیره برگزار کرد. احسان دشتیانه مدیرعامل صبا فولاد در این مراسم گزارشی از عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ آذر ۱۴۰۲ ارائه کرد.

وی بیان کرد: شرکت صبا فولاد خلیج فارس در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد و راه اندازی و تولید اولین محصول شرکت در سال ۱۳۹۵ تحقق یافت.

وی ادامه داد: این شرکت در سال ۱۴۰۱ در بورس مورد پذیرش واقع شد و عرضه اولیه سهام این شرکت نیز در بورس در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت.

دشتیانه با بیان این نکته که از ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ از ظرفیت اسمی تولید عبور کرده است گفت: در سال ۱۴۰۲ شرکت صبا فولاد خلیج فارس به ظرفیت اسمی تولید رسید و تنها تولید کننده HPI در ایران و بزرگترین تولیدکننده MENA  است. همچنین سهم فصبا از آهن اسفنجی ایران ۳ درصد است و این شرکت جزو سه شرکت برتر در تولید این محصول است.

وی با اشاره به اینکه تولید فولاد ایران در رتبه نهم دنیا و در ماه هایی که محدودیت نبوده به رتبه هفتم هم رسیده است، گفت: تمام ماه ها بجز دو ماه که شرکت در وضعیت اورهال قرار داشته است این شرکت در مقایسه با سال مالی قبل بیشتر تولید کرده است.

مدیرعامل صبا فولاد درباره میزان فروش این شرکت اظهار کرد: فروش داخلی شرکت در سال مالی مذکور ۹۹۰۰ میلیارد تومان بوده و فروش داخلی از فروش صادراتی بیشتر بوده است که این فروش ۶۵ به ۳۵ درصد برآورد می شود. همچنین درآمدهای عملیاتی نسبت به بهای تمام شده بیشتر و حاشیه سود افزایشی بوده است که ناشی از حجم تولید و فروش و شکست هزینه های سربار و عملکرد خوب بازرگانی است.

وی به رشد تولید این شرکت اشاره کرد و گفت: در سال مالی منتهی به ۳۱ آذر ۱۴۰۲ این شرکت به رشد سود ۹۴ درصدی رسید و موفق شد در میان شرکت هایی در این صنعت رتبه اول را به دست آورد.

به گفته وی توقف در تولید در این دوره مالی کاهش یافته است و تلاش جدی شده است تا از توقف برق و گاز کمترین آسیب را ببینیم.

دشتیانه درباره جذب نیرو و مسئولیت اجتماعی نیز گفت: فشارهای زیادی برای جذب نیرو وجود دارد که ما در مقابل همه این فشارها برای حفظ حق سهامداران ایستادگی کردیم. همچنین مهمترین اقدام ما در مسئولیت اجتماعی مربوط به زیرساخت های استان بوده و خارج از استان هزینه نکرده ایم.

وی در زمینه انعقاد قرارداد با دانشگاه هرمزگان گفت: برای استفاده و بورسی کردن نخبگان دانشگاه هرمزگان قراردادی را منعقد کردیم.

وی در پایان، چشم انداز تولید این شرکت را برای سال ۱۴۱۰ در حدود سم میلیون تن اعلام کرد.

در ادامه این مجمع، تقسیم سود هر سهم فصبا ۷۰ تومان اعلام شد که دشتیانه مدیرعامل این شرکت اعلام کرد ظرف سه روز آینده این سود به سهامداران پرداخت خواهد شد.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۷
منبع : نبض بورس
شناسه مطلب : 59800
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی