تولید ملی کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) برای اولین بار توسط شرکت نفت و گاز سرو
مدیر عامل شرکت نفت و گاز سرو، گفت: کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) برای اولین بار است که در ایران و توسط شرکت ما تولید می‌شود

به گزارش  چیلان ،هومن کریمی وثیق در بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران ۱۴۰۳ و در حاشیه رونمایی از کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS)، تولید شده توسط شرکت نفت و گاز سرو که نسل جدیدی از کاتالیست‌های مورد استفاده در واکنش WGS محسوب می‌شود و با حضور وحید رضا زیدی فر، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در نمایشگاه مذکور رونمایی شد، اظهار کرد: کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) برای اولین بار است که در ایران و توسط شرکت ما تولید می‌شود و تا کنون نمونه داخلی آن را نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه کار تولید کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) را شروع کردیم و در خارج از ایران هم برای آن مشتری داریم، افزود: در بحث آهن اسفنجی کاتالیست ما در روسیه بارگزاری شده است و کل کاتالیست‌های ما در چرخه آمونیاک صادر شده است. در چرخه متانول نیز طی ۲۰ روز آینده قرارداد سنتز متانول خود را با یکی از شرکت های روس می‌بندیم‌.

کریمی وثیق خطاب به معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، خاطر نشان کرد: طی دو سال قبل حدود ۲۰ میلیون دلار صادرات داشتیم و امید داریم امسال به اندازه دو برابر سال قبل صادرات داشته باشیم. اگر کمک کنید این توانایی را داریم که در کشورهای دیگر نیز  صادرات خود را انجام دهیم. معمولا در کشورهایی که کشاورزی خوبی دارند، مثل برزیل، اندونزی و بنگلادش پتروشیمی جایگاه ویژه‌ای دارد. حضرت آقا نیز مطرح کردند کخ سفارت خانه ها در فضای اقتصادی وارد شوند. از این رو اگر اقتصاد دیپلماتیک را فعال کنیم بسیار خوب است. کما اینکه پس از صادرات کاتالیست به روسیه نگاه روس ها به صنعت نفت ما ا خیلی متفاوت شد و ما این قول را می‌دهیم که بتوانیم همراه وزارت نفت باشیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت‌وگاز سرو، اهمیت کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) به در خالص سازی هیدروژن است. در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی ها گازی که از ریفرمر خارج می‌شود مخلوطی از Co و co2 و هیدروژن است و این دسته واکنش های شیفت با هدف خالص سازی هیدروژن انجام می‌شود. برای نخستین بار در کشور است که کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) تولید و رونمایی می‌شود. این کاتالیست در بازه دمایی بین شیفت دما بالا و شیفت دما پایین کار می‌کند.

بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران ۱۴۰۳ از امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برپا شده است و به مدت چهار روز تا شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه برقرار است. غرفه شرکت نفت و گاز سرو در سالن ۳۸B شماره ۳۱ محل نمایشگاه بین المللی تهران قرار دارد و علاقمندان می‌توانند در این چهار روز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۶ از غرفه این شرکت بازدید کنند.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۷
شناسه مطلب : 60281
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی