پیش بینی تقاضای چدن در سال ۲۰۱۷
تامین کنندگان چدن کشورهای CIS مواضع خود در صادرات را در طول سال 2016 تقویت کردند که ناشی از تقاضای شرکت ها برای مواد خام به دلیل بهبود شرایط بازار محصولات نهایی فولاد و همین طور افزایش قیمت ها در سطح جهانی بوده است.

گروه ترجمه  چیلان  به نقل از متال اکسپرت، تفاوت کم قیمتی بین قراضه و چدن به خوبی از تقاضای چدن به ویژه در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ حمایت کرد.

در سال ۲۰۱۶، کل محموله های صادراتی چدن از کشورهای CIS به ۷.۳ میلیون تن رسید که ۲ درصد نسبت به ۲۰۱۵ بیش تر بوده است.

قیمت چدن نیز در پایان سال به ۳۱۵ تا ۳۲۰ دلار در هر تن فولاد دریای سیاه، بازوف و بالتیک رسید که نشان دهنده رشد ۷۶ درصدی نسبت به سال قبل است.

اکراین به عنوان یکی از کشورها عضو CIS، ۲.۳ میلیون تن چدن صادر کرده که ۷ درصد بیش تر از سال ۲۰۱۵ بود. محموله های صادراتی به آمریکا در طول سال ۲۰۱۶ رشد ۶۰ درصدی داشته و به ۲۴۵ هزار تن رسید که به جهت تولید بالاتر بوده است.

با این حال، صادرات چدن روسیه  بدون تغییر باقی مانده بود که بخشی از آن به تغییر ساختار فروش این کشور باز می گردد. روسیه تولید چدن با کیفیت بالا را به جهت کاهش حاشیه سود کاهش داده است. در نتیجه تامین کنندگان روسیه ای حدود ۱۶۰ تا ۱۶۵ هزار تن چدن را از شرق اروپا به سمت ایتالیا هدایت کردند.

شایان ذکر است، قیمت های بالای سنگ آهن و زغال سنگ در اوکراین و روسیه سبب شده صادرکنندگان چدن از دادن تخفیف برای جذب خریدار خودداری کنند. هرچند که تعدیل قیمت های قراضه تقاضا برای چدن را کاهش داده است. در نتیجه صادرکنندگان احتمالا حضور خود را در ترکیه و غرب اروپا کاهش دهند.

انتظار می رود در سه ماه دوم امسال کاهش قیمت زغال کک شو فرصتی برای تخفیف ایجاد کند که ممکن است منجر به تعدیل قیمت و نزول نرخ های چدن شود.

پیش بینی می شود حجم تقاضا، تا زمانی که آرامش سنتی در بازار با نزدیک شدن به تابستان نمایان شود مجددا افزایش یابد. البته براساس برآوردها بازار چدن سقوطی را در ماه های فوریه تا مارس تجربه خواهد کرد و به کمترین حد تقاضای خود خواهد رسید.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۸
شناسه مطلب : 10491
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی