افت صادرات فولاد چین در ماه ژانویه
صادرات فولاد چین در ژانویه به پایین ترین سطح طی دو سال گذشته رسید.

ترجمه  چیلان  به نقل از متال اکسپرت، صادرات فولاد چین در نخستین ماه از سال ۲۰۱۷ به کمترین میزان خود طی ۲ سال گذشته رسید چون فروشندگان بر روی بازار پر رونق داخلی تمرکز کرده اند.

چین در ماه گذشته ۷ میلیون و ۴۲۰ هزار تن محصولات نهایی فولاد صادر کردند که ۵ درصد پایین تر از ماه دسامبر ۲۰۱۶ و ۲۳ درصد کمتر از ژانویه ۲۰۱۶ بوده است.

این کمترین میزان صادرات فولاد چین از سال ۲۰۱۴ بود. این کاهش که در سال ۲۰۱۶ آغاز شد ناشی از تصمیم پکن مبنی بر حمایت از املاک و مستغلات بود که سبب تحریک تقاضای داخلی فولاد شد و کمک زیادی به فولادسازان داخلی این کشور کرد و تاحدودی نیز بر قیمت ها تاثیرگذار بود.

عمده محموله های صادراتی که در ژانویه صادر شد مربوط به سفارشات ماه نوامبر بود یعنی زمانی که دومین افزایش قابل توجه قیمت های فولاد در سال ۲۰۱۶ به وقوع پیوست.

در آن زمان (نوامبر ۲۰۱۶) میانگین قیمت شمش تانگشان به ۳۶۲ دلار در هر تن درب کارخانه رسید که ۴۱ دلار بالاتر از اکتبر و ۵۰ دلار بالاتر از سپتامبر بود.

از سوی دیگر تمایل به صادرات زمانی که محصولات فولادی چینی قدرت رقابت خود را در بازارهای بین المللی از دست دادند بیش از پیش کم رنگ شد.

مجموع صادرات چین در ماه ژانویه ۸ درصد افزایش داشت درحالی که پیش بینی می شد تنها ۳ درصد رشد داشته باشد. عدد کلی صادرات چین در ماه قبل به ۱۸۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید.

برخی تحلیلگران این افزایش را ناشی از رشد تقاضای جهانی و افزایش تورم می دانند که سبب بهبود صادرات از لحاظ ارزشی شده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۷
شناسه مطلب : 10888
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی