آینده ای مبهم در انتظار سنگ آهن
بهای سنگ آهن اگرچه در برهه ای به واسطه تقاضای قوی، افزایشی شد و اما آینده و چشم انداز این ماده معدنی همچنان نامشخص است و چه بسا بهای این ماده معدنی به تازگی به زیر 55 دلار هم سقوط کرد.

به گزارش  چیلان ، با توجه به بهبود خرید فولادسازان و تقاضای قوی در بازار، نرخ های سنگ آهن بازگشت کرد و مثبت شد اما همان گونه که پیش بینی ها برای بلندمدت نشان می داد، به دلیل عرضه مازاد این ماده اولیه، هنوز هم چشم انداز مثبت نبوده و مبهم است.

تمایل فولادسازان به خرید محموله های دریایی به گونه ای بود که در هفته های اخیر شاهد رشد نرخ فروش سنگ آهن بودیم. هرچند که بهای این ماده معدنی به تازگی به زیر ۵۵ دلار هم رسیده بود.

منابع خبری می گویند، برخی کارخانه ها تصمیم به دپوی مواد اولیه پیدا کرده اند چراکه آنها فکر می کنند قیمت ها دیگر سقوط نمی کند و تقاضا برای فولاد بالا باقی خواهد ماند.

علی رغم اینکه چشم انداز کوتاه مدت بازار سنگ آهن از نگاه تحلیلگران مثبت است اما چشم انداز آن برای بلندمدت به دلیل عرضه مازاد و موجودی بالا و انتظارات منفی برای تقاضای فولاد، منفی باقی مانده است.

موجودی سنگ آهن در ۴۵ بندر چین  ۱۴۰ میلیون تن باقی مانده است و با وجود آنکه تقاضا به سرعت افزایش یافته اما عرضه سنگ آهن این مسئله را تحت الشعاع قرار داده و قیمت سنگ آهن به جهت افزایش عرضه و موجودی، متوقف شد.

چون برخی منابع معتقدند مصرف فولاد اواخر ژوئن به روال معمول خود باز می گردد قیمت های میلگرد برای تحویل آتی در اکتبر در بورس شانگهای کاهشی شده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۶
شناسه مطلب : 12824
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی