پاکستان به دنبال منابع جدید وارداتی بیلت/ ایران گزینه خوب پاکستانی ها برای واردات
کمیسیون ملی توافقنامه پاکستان (NTC) نتاج نهایی تحقیقات خود بر روی دامپینگ در واردات بیلت فولادی از چین را اعلام کرد و براساس این تحقیقات، تعرفه های بالایی را برای واردات بیلت از چین وضع کرد.

ترجمه  چیلان  از متال اکسپرت، در بلندمدت مجددا پاکستان ممکن است با کمبود محصولات نیمه نهایی مواجه شود چون تولید داخلی به جهت ناکافی بودن، نیازهای داخلی را پوشش نخواهد داد.

NTC حقایقی از قیمت های دامپینگ تامین کنندگان بیلت چینی را پیدا کردند که موجب آسیب جدی به صنعت فولاد داخلی پاکستان شده است.

دولت پاکستان به منظور جبران خسارت و محافظت از بازار داخلی، عوارض و تعرفه های آنتی دامپینگ ۲۴ درصد را بر روی واردات بیلت چین در نظر گرفتند.

 تعرفه های آنتی دامپینگ نهایی از ۲۲ ژوئن ۲۰۱۷ به اجرا در آمد و برای مدت ۵ سال موثر خواهد بود.

قابل ذکر است، ظرفیت تولید بیلت پاکستان ۲.۶ میلیون تن در سال است درحالی که رفیت مقاطع طویل آن ۳.۴ میلیون تن در سال است.

علاوه براین، پاکستان قصد دارد حدود یک میلیون و ۱۲۵ هزار تن ظرفیت مقاطع طویل دیگر را تا سال ۲۰۱۸ وارد مدار تولید نماید تا نیازهای رو به رشد بخش ساخت و ساز را پوشش دهد.

بنابراین تولیدکنندگان محصولات نیمه نهایی به منظور پوشش نیازهای مواد اولیه خود باید به فکر واردات از منابع جایگزین بعد از اجرای قوانین و تعرفه های آنتی دامپینگ باشند.

به طور ویژه کشورهای CIS و ایران فرصت خوبی را برای تقویت خود در بازار پاکستان یافته اند و می توانند سهم خود در بازار این کشور را افزایش دهند.

گفتنی است، NTC در ماه آگوست تحقیقاتی را در خصوص دامپینگ و وادرات شمش از چین آغاز کرده بود. این درخواست به تقاضای فولادسازان داخلی نظیر Abbas Steel، Agha Steel و Amreli Steel صورت گرفته بود.

2

تاریخ انتشار : ۳ تیر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹
شناسه مطلب : 13141
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی