مهماتفاق بی سابقه در روند دو ساله قیمت جهانی شمش فولادی/ تحلیل چیلان از روند قیمت بیلت صادراتی ایران و CIS
مقایسه چیلان از روند قیمت بیلت صادراتی ایران و CIS نشان دهنده یک اتفاق بی سابقه در دو سال اخیر بین این دو شاخص است و آن اینکه برای اولین بار طی این مدت، قیمت شمش صادراتی ایران از CIS پیشی گرفته است.

به گزارش  چیلان ،مقایسه  چیلان  از روند قیمت بیلت صادراتی ایران و CIS نشان دهنده یک اتفاق بی سابقه در دو سال اخیر بین این دو شاخص است و آن اینکه برای اولین بار طی این مدت، قیمت شمش صادراتی ایران از CIS پیشی گرفته است.

قیمت بیلت CIS در هفته سوم تیر ماه ۱۴۰۲با ۳ درصد افت نسبت به هفته قبل از آن به ۴۷۹ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت بیلت صادراتی ایران نیز از ۴۸۵ دلار به ازای هر تن با افت یک درصدی به ۴۸۲ دلار در سطحی بالاتر از بیلت CIS قرار گرفت.

فاصله قیمتی بیلت CIS و فوب ایران طی دو هفته اخیر از ۱۱ دلار بر تن معادل ۲ درصد به ۳- دلار معادل منفی یک درصد رسیده است که این اتفاق می تواند سیگنال صادر شده هفته پیش مبنی بر آماده شدن قیمت شمش جهانی برای صعود را تقویت کند.

قیمت هر تن اسلب صادراتی CIS نیز در هفته‌های اخیر در سطح ۴۹۰ دلار بر تن قرار گرفته است. قیمت اسلب صادراتی ایران در هفته دوم تیرماه برابر ۴۶۳ دلار به ازای هر تن بود و در هفته سوم تیر ماه با ۳ درصد افت به ۴۴۸ دلار بر تن رسیده است. فاصله قیمتی اسلب CIS و فوب ایران طی دو هفته گذشته از ۲۸ دلار بر تن معادل ۶ درصد به ۴۳ دلار بر تن معادل ۹ درصد افزایش یافته است.

روند بیلیت

2

تاریخ انتشار : ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۹
شناسه مطلب : 51736
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی