مديرعامل ذوب آهن اصفهان خبر داد: ارزش صادرات ذوب آهن به ۲۰۰ میلیون دلار رسید/ تیرآهن بال پهن تا پایان پاییز در ذوب آهن تولید می شود
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از بهبود شرایط این شرکت با افزایش تولید، کاهش بدهی ها، توسعه صادرات و کاهش قیمت تمام شده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این شرکت چشم انداز روشنی دارد.

احمد صادقی، مدیرعامل ذوب آهن گفت: طبق آمار درچهار ماه گذشته بیشترین صادرات این شرکت به کشورهای عمان ، امارات متحده عربی ، اردن ، مصر و … بوده است ضمن اینکه صادرات به کشورهایی همچون تایلند و برخی کشورهای اروپایی نیز صورت گرفته است. حجم صادرات ذوب آهن طی ۴ ماه گذشته ۴۷۶ هزارتن بود که با نرخ بین المللی صورت گرفت و ارزش آن بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار است . این در حالی است که ذوب آهن در سال گذشته در مجموع ۷۰۰ هزارتن صادرات داشت .

وی در خصوص نرخ محصولات فولادی گفت : هم اکنون نرخ این محصولات واقعی است و با تمهیدات مختلف کنترل می شود تا فشاری بر مصرف کننده وارد نیاید . در واقع نرخ محصولات فولادی در کشور هنوز کمتر از نرخ های بین المللی است در حالیکه درتمام دنیا ، نرخ این محصولات در داخل نسبت به نرخ های بین المللی بیشتر است و تنها در ایران این موضوع برعکس است .

مهندس صادقی با اشاره به اینکه تعرفه های کنونی واردات با توجه به نرخ بین المللی محصولات فولادی، مناسب است، گفت: عده ای از دلالان که سابقه واردات شمش بی کیفیت به کشور دارند، می خواهند در شرایط فعلی برای حذف تعرفه فشار بیاورند تا در زمان مناسب از واردات سود ببرند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به آخرین جلسه تولید کنندگان فولاد با مهندس نعمت زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: در آن جلسه مقرر شد واحدهای فولادی، عرضه های داخلی مناسبی داشته باشند تا نرخ این محصولات فشاری بر مصرف کنندگان وارد نکند. در این بین مقابله با دامپینگ کشورهایی که محصولات بی کیفیت صادر می کنند نیز مهم است .

وی در خصوص سیاست های صادراتی این شرکت اظهار داشت : در حال نهادینه کردن صادرات در کشورهایی هستیم که بازار مطمئن، ثابت و همیشگی دارند و بازارهای مقطعی مد نظر نیست.

تولید تیرآهن های بال پهن تا پایان فصل پاییز در ذوب آهن آغاز می شود

مهندس صادقی در خصوص تولید ریل گفت : تولید ۲۰ هزارتن ریل U33 در برنامه شهریور ماه ذوب آهن قرار دارد و پس از آن نیز ۲۰ هزارتن دیگر تولید می شود. در واقع مطابق قرارداد در مجموع ۴۰ هزار تن ریل U33 تولید و تحویل راه اهن جمهوری اسلامی می شود که بابت بدهی ذوب آهن به راه آهن است. در تولید ریل، مشکل اصلی این است که راه آهن توان پرداخت بهای ریل را ندارد اما توافقات خوبی بین این دو سازمان صورت گرفته تا تولید ریل و پرداخت بهای آن امکان پذیر شود.

مدیرعامل ذوب آهن گفت: تولید تیرآهن های بال پهن با سایز های بزرگ تر از محصولات کنونی، تا پایان فصل پاییز در نورد ۶۵۰ این شرکت آغاز می شود که قطعاً منافع اقتصادی خوبی برای ذوب آهن خواهد داشت .

وی تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از تولیدکنندگان عمده فولاد کشور، با مجموعه اقدامات انجام شده از زیان دهی خارج گردید و به یک واحد تولیدی سود ده تبدیل شد. در واقع این اقدامات و از جمله مدیریت صرفه جویی و نهضت کاهش قیمت تمام شده موجب شد، قیمت تمام شده محصولات ذوب آهن در سال جاری با وجود تورم ، افزایش قیمت مواد اولیه و … نسبت به سال ۹۴ کمتر باشد .

مهندس صادقی با اشاره به شرایط خوب ذوب اهن و افزایش تولید این مجتمع عظیم صنعتی گفت : ذوب آهن یک کشتی به گل نشسته بود که از آن شرایط خارج شد و به مرحله سوددهی رسید تا بتواند به تدریج بدهی های سنگین خود را پرداخت نماید .

وی افزود : پرداخت بدهی های سازمان ها و معادن آغاز شده و این بدهی ها بسیار کاهش یافته است . بدهی های مالیاتی در حال تهاتر است و بدهی به بانک ها از جمله بدهی ۷۰۰ میلیارد تومان به بانک رفاه نیز پرداخت می شود . پرداخت این بدهی ها به تدریج و طی ۵ سال صورت می گیرد تا ذوب آهن اصفهان دوباره تبدیل به یک واحد اقتصادی پیشرو شود که توان تولید محصولات مهم و صادراتی در سطح گسترده دارد .

2

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۶
منبع : روابط عمومی ذوب آهن اصفهان
شناسه مطلب : 14095
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی