پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
24 April 2024
احیا شماره ۲ جهان فولاد سیرجان را اسپانیایی ها می سازند
برنامه جهان فولاد سیرجان بعد از تکمیل پروژه‌های ذوب یک و نورد بردسیر، پروژه‌های احیای ۲ و ذوب ۲ به‌صورت EPCF با اسپانیا است که مذاکرات مالی برای سرمایه‌گذاری خارجی در حال اتمام است و احتمالا تا پایان امسال آغاز می شود.
به گزارش  چیلان ، علی عباسلو، مدیر‌عامل جهان فولاد سیرجان ضمن تاکید بر کشف معادن جدید در این باره افزود: کشف ذخایر جدید در زمینه تمامی فلزات، ضرورتی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین‌شناسی و سازمان اکتشافات باید آن را با جدیت پیگیری کنند؛ زیرا حداکثر عمر ذخایر معدنی ۳۰ سال است.
وی با اشاره به این مطلب که شرکت جهان فولاد سیرجان درحال تکمیل چرخه تولید محصولات فولادی است، درخصوص ورود شرکت به بازار سهام اظهار کرد: امیدوارم بعد از راه‌اندازی طرح‌ها، آمادگی لازم برای ورود به بورس را کسب کنیم.  این فعال بخش‌خصوصی گفت: اگرکارخانه ذوب و ریخته‌گری شماره یک شرکت راه‌اندازی شود، چرخه تولید ما کامل شده و آهن اسفنجی، شمش و میلگرد را خواهیم داشت و می‌توانیم ضمن حضور در بورس، سهام خود را در بازار عرضه کنیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر سرمایه شرکت ۴۰۰ میلیارد تومان است و سعی داریم این رقم را به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش ‌دهیم. به‌طور حتم سودآوری شرکت در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود.  وی درباره محصولات این شرکت گفت: در حال حاضر محصولات ما ۹۵۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۵۰۰ هزار تن میلگرد در سال است؛ اما امیدواریم در سال آینده شمش فولاد را به محصولات خود اضافه کنیم.

مدیرعامل فولاد سیرجان خاطرنشان کرد: هزینه‌های مالی شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۴۴ درصد افزایش داشته است. این افزایش به خاطر خرید تجهیزات و تکمیل پروژه‌هایی مانند نورد است. خوشبختانه بهره‌برداری از پروژه ذوب به سرعت در حال پیگیری است و تاکنون ۶۳ درصد از آن انجام شده است. کارخانه نورد بردسیر در ۲۲ بهمن ماه سال گذشته افتتاح شد و در اوایل تابستان امسال نیز محصول خود را به بازار عرضه کرد. عباسلو درخصوص صادرات محصول به خارج نیز، افزود: در حال حاضر مجتمع جهان فولاد تنها ۳۰ درصد از تولیدات خود (آهن اسفنجی) را به کشورهای عمان و هند صادرات می‌کند. وی با اشاره به برنامه‌های مجتمع جهان فولاد پس از پروژه نورد گفت: برنامه ما بعد از تکمیل پروژه‌های ذوب یک و نورد بردسیر، پروژه‌های احیای ۲ و ذوب ۲ به‌صورت EPCF با اسپانیا است. مذاکرات مالی برای سرمایه‌گذاری خارجی در حال اتمام است. امیدوارم این پروژه که حدود سه سال طول می‌کشد، تا پایان امسال آغاز شود.

2

تاریخ انتشار : ۲ آبان ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۹
منبع : دنیای اقتصاد
شناسه مطلب : 15046
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی