بیلت ایران در منطقه منا و آسیا رزرو می شود
شرکت های ایرانی موفق شده اند در هفته های اخیر بیلت تولیدی را به فروش برسانند. عمده مقاصد صادراتی بیلت ایران منطقه منا و شرق دور بوده است.

به گزارش  چیلان ، گفته می شود با ورود ایران به بازار بیلت، مشتریان توانسته اند بازار جایگزینی را برای بیلت های کشورهای CIS پیدا کنند.

در هفته قبل یک محموله ۷۰ هزار تنی بیلت برای حمل در نوامبر-دسامبر به مبلغ ۴۸۰ دلار در هر تن فوب بنادر ایران به فروش رسید.

شرکت فولاد خوزستان هم ۴۰ هزار تن بیلت را به مصر و عمان فروخت. همچنین ذوب آهن اصفهان موفق به فروش بیش از ۳۰ هزار تن بیلت به مصر و اندونزی به قیمت ۵۰۰ دلار در هر تن تحویل بنادر کشور مقصد شد.

قابل ذکر است معاملاتی برای بیلت CIS در هفته گذشته به مبالغ ۴۹۰ دلار  فوب دریای سیاه برای حمل در ماه نوامبر نهایی شده بود و برای تحویل در دسامبر و در بنادر مقصد ۵۱۰ تا ۵۱۵ دلار در هر تن بود.

این هفته بازار تاحدودی در سکوت به سر برد. یکی از تولیدکنندگان ایرانی گفته در حال حاضر پیشنهادات زیادی برای خرید وجود ندارد و برخی تقاضاها با قیمت های کمتر از ۴۸۰ دلار در هر تن پیشنهاد می شود.

فعالان بازار می گویند بهای بالای ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار در هر تن برای بیلت قابل قبول نیست. تولیدکنندگان بیلت CIS هم می توانند قیمت ها را تا سطح ۴۸۰ دلار در هر تن کاهش بدهند اما این مسئله هنوز از سوی کارخانه ها پذیرفته نیست و از این رو بازار در آرامش به سر می برد.

ایران در قیمت گذاری نسبت به تامین کنندگان CIS انعطااف پذیری بیشتری به خرج می دهند و می توانند قیمت های پایین تری را برای فروش قبول کنند.

2

تاریخ انتشار : ۵ آبان ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸
شناسه مطلب : 15089
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی