اصلاح پلکانی تعرفه و ریسک سیاسی مورد انتظار جامعه فولاد است
مهم ترین درخواست به عنوان یک فعال حوزه فولاد ایران اصلاح ساختار تعرفه پلکانی و ارائه ساختاری منطقی برای حمایت تعرفه ای بر مبنای ارزش افزوده است.

نصرالله ایزدپناه، مدیرعامل شرکت صنایع هفت الماس یکی از پیشکسوتان صنعت فولاد در گفت و گو با  چیلان  انتظار فولادسازان از دولت دوازدهم را اصلاح ساختار تعرفه دانست و گفت: متاسفانه ساختار پلکانی تعرفه ها که باید با اجماع تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شود با ورود نگاه های سیاسی به درستی تعیین نشده است.

وی اظهار داشت: این مسئله سبب شده پله های تعرفه ای برای مثال در برخی محصولات و ماده اولیه آن یکسان باشد یا حتی تغییر در تعرفه ها در زنجیره به درستی صورت نپذیرد. بنابراین اولین درخواست، کارشناسی کردن پله های تعرفه ای است به گونه ای که برای تمامی ذینفعان صنعت فولاد توجیه منطقی داشته باشد.

ایزدپناه افزود: دومین درخواست کاهش ریسک سیاسی، تبادلات بانکی و انتقال پول و سرمایه گذاری است. کاهش ریسک سیاسی می تواند امکان صادرات محصولات فولادی از ایران را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: اگرچه صنعت فولاد ما از لحاظ کیفیت و تولید به نقطه مناسبی در سطح جهانی رسیده اما مشکل فعلی صنعت فولاد اکنون ریسک سیاسی کشور و تبادلات بانکی است. اگر این مشکل رفع گردد می توان شاهد قراردادهای بلندمدت برای صادرات فولاد بود. از سوی دیگر دولت دوازدهم اگر بتواند بانک های خارجی را متقاعد کند که در داخل ایران شعبه ایجاد کنند، قطعا شاهد جهش صادراتی در کشور خواهیم بود چراکه در صنعت فولاد بسیار نیازمند این موضوع هستیم.

2

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹
شناسه مطلب : 15251
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی