۱۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه برای ادامه طرح فولاد ازنا/ فاز نخست کارخانه بهار ۹۸ به بهره برداری می رسد
براساس برنامه زمان‎بندی شده پس از نصب تجهیزات، فاز اول طرح فولاد ازنا با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 200 هزار تن ورق فولادی خرداد 98 بهره برداری می‎شود.

به گزارش  چیلان ، محمدرضا صفی خانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه ۹۰ درصد تجهیزات کارخانه فولاد ازنا وارد کشور شده و در حال نصب در محل کارخانه هستند گفت: طرح کارخانه فولاد ازنا بیش از ۱۰ سال متوقف بود که در دو سال اخیر اقدامات مطلوبی برای راه اندازی آن انجام شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان‎بندی شده پس از نصب تجهیزات، فاز اول طرح با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق فولادی خرداد ۹۸ بهره برداری می‎شود.

صفی خانی بیان کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ادامه این طرح نیاز است که ۵۰۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذار و مابقی با کنسرسیومی از دو بانک کشور تامین می‎شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: فازهای بعدی این کارخانه در حوزه ذوب فولاد و تولیدات جانبی آن خواهد بود.

وی تصریح کرد: ایجاد حدود یک هزار فرصت شغلی توسط این کارخانه تحول بزرگی در حوزه اشتغال استان و منطقه ایجاد می‎کند.

لازم به توضیح است که مجوز اولیه کارخانه فولاد ازنا سال ۸۱ صادر و فعالیت رسمی برای ساخت این کارخانه از سال ۸۵ آغاز و در سال ۹۰ با وجود پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد متوقف شد.

قرار است این واحد صنعتی که یکی از مهمترین طرح‎های استان لرستان در این حوزه محسوب می‎شود با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ورق در فاز نخست و سالانه ۷۰۰هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شود.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹
منبع : ایسنا
شناسه مطلب : 19334
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی