عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:هفته آینده وزیر صمت پاسخگوی نمایندگان مجلس درخصوص دستورالعمل تنظیم بازار فولاد خواهد بود
قرار است هفته آینده مجلس از وزیر صمت درخصوص مسائل مربوط به فروش محصولات فولادی سوالاتی بپرسد چراکه به اعتقاد نمایندگان مجلس تداوم این روند به ورشکستگی شرکت های فولادی می انجامد.

به گزارش  چیلان ، محمد حسن نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص الزام شرکت های فولادی به ارائه محصول با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی در بورس کالا گفت: بر اساس بخشنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت کلیه شرکت‌های فولادی باید محصولات خود را در بورس کالا با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان عرضه کند که این موضوع غیر منطقی به نظر می‌رسد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس بخشنامه وزیر صنعت به طور مثال شرکت‌های فولادی باید ورق های فولادی خود را در بورس کالا با نرخ ورق ۲۴۰۰ تومان به فروش برسانند این در حالی است که این نرخ در بازار آزاد و با توجه به نرخ جهانی فولاد بالای ۵۰۰۰ تومان بوده و در نهایت فولاد با قیمت هر کیلو ۶۰۰۰ تومان به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هفته گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از محل رانت ایجاد شده در بحث فروش محصولات فولادی سود عاید صد نفر شده که غیرقابل قبول است.

حسن نژاد تصریح کرد: سهام شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان متعلق به سهامداران سهام عدالت و دولت است بنابراین با دستورات اشتباه وزارت صنعت، حقوق مردم تضییع می شود. به دلیل اتخاذ سیاست های اشتباه در حال حاضر قیمت آهن قراضه در بازار از ورق و شمش تولیدی بالاتر است که این موضوع با منطق سازگار نیست و تنها با رانت جویی یک عده خاص سازگار است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هفته آینده در مجلس از وزیر صمت در خصوص مسائل مربوط به حوزه فروش محصولات فولادی سوال می کنم چرا که ادامه این وضعیت، به ورشکستگی شرکت‌های فولادی که سهام آن متعلق به سهام عدالت و مردم است منجر می شود.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۷
منبع : خانه ملت
شناسه مطلب : 20208
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی