رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد روهینا جنوب در گفت و گو با چیلان خبر داد:فاز دوم فولاد روهینا جنوب سال آینده وارد مدار تولید می شود
فاز دوم فولاد روهینا جنوب با پیشرفت فیزیکی 90 درصد سال آینده وارد مدار تولید می شود.

محمد جابریان، رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد روهینا جنوب به  چیلان  گفت: فاز اول کارخانه به ظرفیت ۴۵۰ هزار تن میلگرد که از ابتدای سال ۹۶ به بهره برداری رسیده، در حال تولید می باشد و در ۶ ماهه اول سال جاری حدود ۱۴۰ هزار تن میلگرد تولید کرده است.

وی افزود: در نیمه اول سال می توانستیم تولید بیشتری داشته باشیم ولی به دلیل دوبار اعتصاب کامیون داران و عدم تامین مواد اولیه، نزدیک به یک ماه کارخانه تعطیل بود و تولید کاهش پیدا کرد.

جابریان با اشاره به صادرات ۹۰ هزار تنی از این میزان تولید، درباره سرمایه گذاری فاز اول و دوم کارخانه و محل تامین آن نیز به خبرنگار  چیلان  اظهار داشت: سرمایه گذاری فاز اول از محل آورده سهامداران بود و به صورت نقد شامل هزینه های ریالی و ارزی پرداخت شده است. فاز دوم نیز هم اکنون در حال اجرا می باشد و با گشایش اعتبار اسنادی از طریق بانک صنعت و معدن به میزان ۱۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: فاز دوم کارخانه اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد. با توجه به اینکه تجهیزات فاز دوم کارخانه تقریباً همه وارد شده است، تحریم ها برای خود کارخانه مشکلی پیش نمی آورند ولی برای کارخانه های جانبی از جمله اکسیژن پلنت، خط کلاف و پست ۴۰۰ که اخیرا اعتبار اسنادی آنها باز شده مشکل ساز خواهد شد. تحریم ها درخصوص تامین ارز از سوی بانک مرکزی و انتقال ارز تاخیراتی ایجاد کرده که در حال رایزنی برای حل آن ها هستیم.

مدیرعامل مجتمع فولاد روهینا جنوب درباره اشتغال این کارخانه نیز گفت: در فاز اول ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم از طریق برگزاری آزمون دعوت به کار شدند و اکنون مشغول می باشند و در فاز دوم که آزمون آن نیز برگزار گردید حدود ۴۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد که در حال طی مراحل استخدامی هستند و انشاءاله همزمان با بهره برداری از کارخانه دعوت به کار خواهند شد. در هر دو فاز به صورت غیر مستقیم حدود ۵۰۰۰ نفر مشغول خواهند شد.

جابریان در خاتمه به اقدامات صورت گرفته توسط مجتمع فولاد روهینا جنوب در راستای پذیرش و ایفای نقش اجتماعی پرداخت و گفت: این اقدامات به منظور تعهد و عمل به مسئولیت های اجتماعی صورت گرفته که از جمله این اقدامات می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. به حداقل رساندن آلودگی زیست محیطی که با انجام هزینه های نسبتاً زیاد و نصب فیلترهای پیشرفته کمترین آلودگی زیست محیطی را دارد.
  2. با ایجاد تصفیه خانه صنعتی تقریباً هیچگونه پسماند صنعتی دور ریزی نداریم.
  3. با ایجاد تصفیه خانه، پساب صنعتی را مجدداً تصفیه و به چرخ تولید و در نهایت به مصرف فضای سبز می رساند که بیشترین صرفه جویی را در مصرف آب داریم.
  4. ایجاد اشتغال پایدار برای حدود ۶۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۷
شناسه مطلب : 22871
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی