دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با چیلان:در شرایط تحریم، ابتکار عمل صادرات را از فولادسازان نگیریم
در چند وقت اخیر، عدم مشورت موثر و به موقع با تشکل ها و فعالان صنفی مانند فولادسازان، تصمیماتی گرفته شد که نه تنها ارزآوری به کشور را افزایش نمی دهد بلکه به عنوان تنبیه و جریمه برای صادرات عمل می کنند! 

مهندس سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با  چیلان  گفت: شرایط ویژه کشور به واسطه تحریم های آمریکا، باعث اتخاذ تصمیمات ویژه ای شده است که هدف آن مدیریت ارز و محصول در داخل کشور است اما به دلیل عدم مشورت موثر و به موقع با تشکل ها و فعالان صنفی مانند فولادسازان، تصمیماتی گرفته می شود که نه تنها ارزآوری به کشور را افزایش نمی دهد بلکه به عنوان تنبیه و جریمه برای صادرات عمل می کنند!

وی افزود: دستورالعمل اخیر بانک مرکزی برای بازگشت ۹۰ درصد ارز صادراتی صادرکنندگان بالای ۱۰ میلیون یورو در سال که تقریبا تمام صادرکنندگان فولاد را شامل می شود از این تصمیمات است.

خلیفه سلطانی با بیان اینکه عدم پذیرش ارزش اظهار نامه صادراتی صادرکنندگان فولاد و تعیین ارزش پایه غیر واقعی در گمرکات نمونه دیگر از این تدابیر ناصحیح است تصریح کرد: چندین مثال واضح دیگر هم در همین تصمیمات اخیر وجود دارد که وجه مشترکشان، گرفتن ابتکار عمل از صادرکنندگان فولاد و ارزآوری و متهم کردنشان به عدم بازگشت کامل ارز به کشور است.

وی در خاتمه گفت: به واقع در دوران تحریم، اعتماد به تولیدکنندگان این مرز و بوم جایز است یا محدود کردن تلاشگرانی که ریسک دورزدن تحریم ها را به جان و مال خریده اند تا ارز برای کشور حاصل کنند؟!

2

تاریخ انتشار : ۲۶ دی ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴
شناسه مطلب : 23538
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی