هجوم تقاضا برای ورق فولاد مبارکه معادله توافق را به هم زد!
امروز تالار صنعتی بورس کالا شاهد عرضه انواع ورق فولاد مبارکه بود اما تقاضای بالای متقاضیان سبب شد قیمت های پایه توافقی نیز نتیجه بخش نباشد و قیمت نهایی ورق گرم برخلاف محاسبات صورت گرفته در توافق فی مابین فولاد مبارکه و سندیکای لوله و پروفیل بیش از 40 درصد رشد کند. برخی تحلیلگران بازار معتقدند توافق بین فولاد مبارکه و سندیکای لوله و پروفیل تحت تاثیر دستورات وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که در این سیاست های دستوری رفتار واقعی عرضه و تقاضا در نظر گرفته نشده است لذا همانگونه که امروز شاهد آن بودیم علی رغم کاهش بیش از 1200 تومانی قیمت ورق گرم توسط فولاد مبارکه و ایفای تعهد فولاد مبارکه به عنوان یک طرف معادله اما طرف دیگر معادله یعنی تقاضا براساس واقعات بازار و در سطح قیمت های واقعی وارد میدان شد که این میزان تقاضا محاسبات معادله توافق فولاد مبارکه و سندیکا را بهم زد.

به گزارش  چیلان ، ورق گرم B فولاد مبارکه امروز با تقاضای بالایی در بورس کالا همراه بود به گونه ای که علی رغم عرضه ۹۲ هزار و ۱۸۰ تنی فولاد مبارکه، ۱۵۷ هزار و ۳۰۰ تن تقاضا به ثبت رسید. این حجم تقاضا سبب شد قیمت کشف و معامله شده به ۵۱۶۸۷ ریال برسد درحالی که میانگین قیمت کشف شده در ۲۰ اسفند ۴۸ هزار و ۷۲۴ ریال بود. سقف رقابت امروز برای ورق گرم B در بورس کالا ۴۰.۵۶ درصد بالاتر از قیمت پایه بود.

امروز همچنین ۳۰ هزار و ۵۸۰ تن ورق گرم C نیز در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای ۵۱ هزار و ۴۸۰ تنی مواجه گردید و در نهایت قیمت با رشد ۴۲.۱۱ درصدی نسبت به نرخ پایه از ۳۶ هزار و ۷۷۱ ریال به ۵۲ هزار و ۲۵۶ ریال رسید. این قیمت حتی از میانگین قیمت کشف شده در ۲۰ اسفند یعنی ۴۷ هزار و ۹۳ ریال هم بالاتر است.

درخصوص ورق سرد نیز که حجم عرضه آن ۲۰ هزار تن بود باید گفت قیمت پایه این محصول ۳۹ هزار و ۷۷۰ ریال بود که در نهایت به واسطه رقابت ۳۳ هزار و ۴۰۰ تنی به ۵۷ هزار و ۶۷۵ ریال افزایش یافت. سقف رقابت این محصول ۴۵.۰۲ درصد بود و حتی قیمت میانگین معامله امروز از قیمت معاملاتی ۶ اسفند یعنی ۵۰ هزار و ۶۸۳ ریال بالاتر است.

ورق گالوانیزه با حجم عرضه ۴ هزار تن و تقاضای ۵ هزار و ۷۰۰ تن با سقف رقابت ۵۱.۷۵ درصد مواجه شد و قیمت از ۶۷ هزار و ۳۷۷ ریال به ۱۰۲ هزار و ۲۴۳ ریال رسید. میانگین قیمت معاملاتی امروز برای ورق گالوانیزه بالاتر از قیمت معاملاتی ۶ اسفند ماه یعنی ۹۵ هزار و ۶۴۸ ریال بود.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۰
شناسه مطلب : 24629
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی