گزارش چیلان از آیین تکریم و معارفه مدیرعامل گل گهرتقی زاده مورد تکریم قرار گرفت/ ملارحمان خود را امانتدار سهامداران گل گهر دانست/ به مدیران جسور میدان دهیم
امروز، سه شنبه 31 اردیبهشت سال 98، آیین تکریم و معارفه مدیرعامل پیشین و جدید شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در محل این شرکت در تهران و با حضور مدیران و معاونان بخش های مختلف و سهامداران این شرکت و نیز خبرنگاران برگزار شد.

نقش گل گهر در توسعه ملی و در منطقه کشور

به گزارش  چیلان ، دکتر غریب پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تاکید بر اینکه گل گهر با دارایی ۵۰ هزار میلیاردی، نقش توسعه محور در تکمیل زنجیره، تامین خوراک و توسعه کشور دارد، گفت: سهامداران گل گهر سبب شده اند شرکت هر ساله چند طرح توسعه ای را به بهره برداری برساند و این شرکت با P/E (قیمت به درآمد هر سهم) جذاب و راهبری طرح های توسعه ای کشور، تاثیرگذاری بسیاری در اقتصاد ملی داشته است.

وی افزود: گل گهر نقش ملی در کشور و نقش توسعه ای در منطقه و بخش معدن و مسئولیت اجتماعی داشته است.

غریب پور ضمن تقدیر از مهندس تقی زاده اظهار داشت: مدیریت یک بنگاه اقتصادی بزرگ همچون گل گهر طی چهار سال، کار ارزنده ای است و تقی زاده به شایستگی اهداف یک مجموعه تاثیرگذار در بازار سرمایه را پیش برد.

وی افزود: پیشنهادهایی به مدیر عامل سابق گل گهر برای ادامه فعالیت در بخش معدن و صنایع معدنی ارائه شد، اما در نهایت تقی زاده پیشنهاد مشاور هیئت عامل ایمیدرو را پذیرفت.

وی، ملارحمان را چهره شناخته شده خانواده بزرگ معدن و صنایع معدنی خواند و ادامه داد: وی سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی را طی کرده و امیدوارم با حضور ملارحمان و حمایت های هیئت مدیره، سهامداران و کارکنان، دستاوردهای قابل توجهی در گل گهر و سایر سطوح توسعه کشور شاهد باشیم.

حسن پور: اشتغال بیش از ۸ هزار نفر در پروژه انتقال آب خلیج فارس

حسن پور نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل گل گهر گفت: باید از توانمندی های مهندس تقی زاده به نحو احسن در بخش های مختلف استفاده شود و سمت مشاور برای ایشان کم است و نباید از خدمات صادقانه وی چشم پوشید.

وی افزود: از دکتر غریب پور دعوت می کنم از ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس بازدید نمایند که در این پروژه بیش از ۸ هزار نفر مشغول بکارند.

حسن پور خاطرنشان کرد: برای جایگزینی معادن بجای نفت حرکت های خوبی انجام شده ولی هنوز کافی نبوده و سرعت بالایی ندارد و ما از گل گهر انتظار زیادی در این زمینه داریم.

وی تصریح کرد: باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم و بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت های آن بهره گیری شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی یکی از معضلات و مشکلات کشور را نقدینگی زیاد در دست مردم دانست و گفت: این نقدینگی باید به درستی جهت گیری شود و به سمت تولید هدایت گردد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: نیازمند کمک وزیر صمت و معاونین آنها و نیز ایمیدرو برای تکمیل پروژه های گل گهر و ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس هستیم. بیش از ده ها پروژه آماده افتتاح در کرمان داریم و درخواست داریم رئیس جمهور به زودی به این استان سفر نماید.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم از تمامی ظرفیت های معادن استان استفاده شود درحالی که بسیاری از معادن استان هنوز واگذار نشده است.

عصاری: گل گهر پرچمدار سنگ آهن کشور است

مهندس عصاری مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات نیز در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل گل گهر گفت: مهندس تقی زاده خدمات ارزنده ای برای احیا گل گهر انجام دادند و جسارت و شهامت وی در پروژه ها ستودنی بود. همواره از ایشان به عنوان “مرد توسعه” یاد خواهم کرد.

وی افزود: گل‌گهر برترین و بزرگترین تولیدکننده گندله و کنسانتره بوده و در آینده به بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی تبدیل خواهد شد. پروژه فرا ملی انتقال آب خلیج فارس نیز از دیگر اقدامات مهم مهندس تقی زاده برای گل‌گهر و کشور بود.

عصاری یادآور شد: خوشبختانه مهندس ملارحمان به عنوان یکی از چهره‌های کارشناس حوزه معدن شناخته می‌شود و برای پروژه ها ایشان را نیز یاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر گل گهر امروز پرچمدار سنگ آهن کشور است به لطف مهندس تقی زاده بوده است.

ملارحمان: سهامداران من را به عنوان امانتدار بپذیرند

مهندس ملارحمان نیز در این مراسم گفت: اعتقاد من این است که ابتدا سازماندهی درستی در سیستم صورت گیرد و ضعف های سیستم شناسایی شود. تلاش کنیم سیستم را تقویت و با سازماندهی درست و حمایت تک تک اعضا و نیروی انسانی مسیر رشد را طی کنیم.
وی افزود: اولویت ما، تامین منابع از مسیرهای مختلف و هدایت به سمت تولید است و بایستی جریان نقدینگی عالمانه برای پیشبرد اهداف شرکت داشته باشیم. علاوه بر این باید تلاش کنیم اولویت و اهداف را تعیین و در یک چشم انداز چندساله در آن مسیر گام برداریم.

ملارحمان با بیان اینکه ما امانت دار سهامداران هستیم گفت: سهامداران بنده را به‌عنوان امانتدار خود بپذیرند و بخواهند که در جهت اولویت‌ها و منافع ملی حرکت کنم. شایسته سالاری بدور از حاشیه ها در اولویت مدیریت من است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در کشور ما، خرید صنعت شده درحالی که باید خالق صنعت به ویژه تکنولوژی های بروز باشیم و در جهت داخلی سازی و بومی سازی گام برداریم.

وی در خاتمه از خدمات ارزنده مهندس تقی زاده تقدیر و تشکر و گفت: باید تلاش کرد نیروی انسانی در گل گهر با چیدمان صحیح بتوانند بهترین بازدهی را داشته باشد. همچنین مسئولیت های اجتماعی همچنان در اولویت گل گهر خواهد بود.

2

تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۰
شناسه مطلب : 25454
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی