پایکوبی دسته جمعی سهام فولادی در روز بزرگ‌ترین عرضه اولیه تاریخ بورس
در روز عرضه اولیه شستا، که بزرگ‌ترین عرضه اولیه سهام در تاریخ بورس تهران محسوب می‌شود، سهام فولادی به‌صورت دسته جمعی به صف خرید نشستند. شاخص کل بورس نیز که به قله‌نوردی عادت کرده، یک قله تاریخی جدید را فتح کرد.

به گزارش   چیلان ، امروز چهارشنبه ۲۷ فروردین، شاخص کل بورس تهران بیش از ۱۹ هزار واحد رشد کرد و به ارتفاع ۶۴۵ هزار واحدی وارد شد که بزرگ‌ترین ارتفاعی است که تاکنون شاخص کل به خود دیده است.

امروز روز عرضه اولیه شستا، بزرگ‌ترین هلدینگ اقتصاد ایران، در بازار سرمایه بود و علی‌رغم بزرگی این عرضه اولیه و نقدینگی قابل توجه مورد نیاز برای شرکت در آن، بازار سرمایه فشار فروش را تجربه نکرد و اکثر نمادها روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند. عرضه اولیه سهام شستا با ۱۸۷ شرکت بورسی و غیر بورسی و ۴۴ هزار نیروی انسانی، بزرگ‌ترین عرضه اولیه در تاریخ بورس تهران محسوب می‌شود.

سهام فولادی امروز در رکوردشکنی شاخص کل بورس سهیم شدند و اکثر نمادهای فولادی (فولاد، فخوز، ذوب، کاوه، فجر، ارفع، هرمز و فخاس) در حالی معاملات خود را به پایان بردند که به صف خرید نشسته بودند. ظاهراً خیال سهامداران فولادی از تغییر ضرایب قیمتی محصولات سنگ آهن فعلاً راحت شده و این عامل یکی از عوامل دخیل در رشد سهام فولادی در روز جاری بود.

دو غول سنگ آهنی (کگل و کچاد) نیز امروز معاملات خوبی داشتند و چادرملو با صف خرید به معاملات خود در روز جاری پایان داد.

امروز ارزش کل معاملات بورس و فرابورس (بدون احتساب عرضه اولیه شستا)، بیش از ۸۲۰۰ هزار میلیارد تومان بود که رقم بالایی محسوب می‌شود و مانور نقدینگی در بازار سرمایه را نشان می‌دهد. قدرت پول، مهم‌ترین عامل رشد بازار سرمایه در ماه‌های اخیر بوده است.

جدول زیر که تغییرات قیمتی نمادهای فولادی و سنگ آهنی در روز جاری را نشان می‌دهد، ببینید:

معاملات فولادی ها در بورس 3

2

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۱
شناسه مطلب : 30895
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی