گزارش روز چیلان از معاملات نمادهای فولادی و سنگ آهنی بازار سهامفولادی‌ها و سنگ آهنی‌ها در میان تاپ‌های بازار سهام/ فولاژ هم کنفرانس لازم شد
معاملات در بورس تهران با چنان قدرتی انجام می‌شود که اصلاح شاخص کل بورس فعلاً غیرممکن به نظر می‌رسد. امروز سه‌شنبه نهم اردیبهشت شاخص کل بورس، قله تاریخی جدید را فتح کرد. اقبال به سهام فولادی و سنگ آهنی هم همچنان با قدرت ادامه دارد و امروز فولاژ نیز به دلیل رشد متوالی بیش از پنچاه درصدی، برای برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی متوقف شد.

به گزارش   چیلان ، امروز شاخص کل بورس تهران بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ واحد رشد کرد و تا ارتفاع ۸۴۶ هزار واحدی بالا رفت. بورس تهران بدین ترتیب، در ادامه پیشروی سریع خود، تنها در عرض دو روز خود را به میانه ابرکانال ۸۰۰ هزار واحدی رساند!

نمادهای فولادی و سنگ آهنی امروز تماماً سبزپوش بودند و بسیاری از آن‌ها که در جدول زیر قابل مشاهده است با صف خرید به معاملات خود پایان دادند. با وجود اینکه در بورس تهران امروز ۹۶ نماد منفی وجود داشت، اما معاملات فولادی‌ها و سنگ آهنی‌ها، هیچ نشانه‌ای مبنی بر عقب‌نشینی بروز نداد. نماد فولاد و برخی دیگر از نمادهای فولادی امروز صف خریدهای بسیار سنگینی را تجربه کردند. فولاد با این که ارزش بازار بسیار بالایی دارد و نماد سنگینی محسوب می‌شود، چندین روز است که در صف خرید قفل است. به‌عنوان یک قاعده، اقبال عمومی به شرکت‌هایی که دولت قصد دارد باقی‌مانده سهام خود در آن‌ها را عرضه کند، بسیار بالاست و فولاد مبارکه یکی از این شرکت‌ها است. به‌عنوان یک قاعده دیگر، فعلا در بازار سهام، دور، دورِ شرکت‌های بنیادی است و بنیادی‌ها در حال تجربه کردن رشد بی‌وقفه هستند.

امروز ارزش کل معاملات بورس و فرابورس، بیش از ۱۴۴۰۰ میلیارد تومان بود. ورود نقدینگی به بورس همچنان بالاست و حقیقی‌ها با قدرت بی‌سابقه‌ای در حال تقویت جبهه تقاضا هستند. تا تقاضا این‌چنین قدرت‌نمایی می‌کند، رشد بورس هم ادامه خواهد داشت.

جدول زیر که تغییرات قیمتی نمادهای فولادی و سنگ آهنی در روز جاری را نشان می‌دهد، ببینید:

معاملات نمادهای فولادی و سنگ آهنی 2

2

تاریخ انتشار : ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۷
شناسه مطلب : 31144
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی