گزارش روز چیلان از معاملات نمادهای فولادی و سنگ آهنی بازار سهامپیش‌روی بی‌امان بازار بورس/ «ارفع» هم کنفرانس لازم شد/ ادامه تاخت و تاز «ومعادن»
شاخص کل بورس تهران تنها در عرض سه روز کاری خود را تقریباً به انتهای ابرکانال ۸۰۰ هزار واحدی رساند و با این شیدایی بی‌سابقه بورس‌بازان، شنبه ۱۳ اردیبهشت، ابرکانال ۹۰۰ هزار واحدی هم فتح خواهد شد. فولادی‌ها و سنگ‌ آهنی‌ها امروز هم در میان بهترین نمادهای بازار سهام بودند: ارفع نماد دیگری بود که در این گروه با رشد بی‌وقفه بیش از ۵۰ درصدی کنفرانس لازم شد و درخشش خیره‌کننده ومعادن در بازار هم همچنان با قوت ادامه دارد.

به گزارش  چیلان ، امروز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت، شاخص کل بورس تهران بیش از ۳۲ هزار واحد رشد کرد و تا ارتفاع ۸۷۸ هزار واحدی بالا رفت. برای بورس تهران، هیچ مقاومت تکنیکالی دیگر معنا دارد. این بورس با قدرت تمام‌نشدنی نقدینگی حقیقی‌ها، فعلا تنها یک عبارت را می‌شناسد و آن «پیش‌روی بی‌امان» است.

بیایید به زبان خود بازار سرمایه حرف بزنیم. در این بازار گاوی، نمادهای فولادی و سنگ آهنی در حال حاضر جزو شیرده‌ترین گاوهای بازار سهام هستند. اگر باور ندارید، به جدول زیر نگاه کنید: از بین این نمادها، تنها دو نماد با صف خرید به معاملات پرشور خود پایان ندادند و این دو نماد نیز سبزپوشی را فراموش نکردند. ارفع امروز دیگر نماد فولادی بود که طعم شیرین توقف دو روزه به دلیل رشد متوالی بیش از ۵۰ درصدی را چشید. فولاد هم با تاثیر مثبت ۲۲۹۴ واحدی، سومین سهمی بود که در رکوردشکنی شاخص کل بورس نقش داشت.

ومعادن در ادامه بازگشایی باشکوه خود در هفته جاری، امروز هم به تاخت و تاز خود ادامه داد. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات امروز سنگین‌ترین صف را در میان نمادهای فولادی و سنگ آهنی به خود اختصاص داد. سرانه خرید حقیقی در ومعادن امروز بیش از ۷۹ میلیون تومان بود و کدهای بورسی بسیاری امروز حسرت خرید این سهم بر دل‌شان ماند. قدرت بالای خریدار و صف‌نشینی بی‌سابقه در معاملات ومعادن نشان می‌دهد که روزهای خوب سهامداران این شرکت همچنان ادامه خواهد داشت. دیروز گفتیم، فعلا دور، دور سهام بنیادی است و امروز باید بگوییم در میان شرکت‌های سرمایه‌گذاری، کدام نماد بنیادی‌تر از ومعادن؟!

امروز ارزش کل معاملات بورس و فرابورس، حدود ۱۲۶۰۰ میلیارد تومان بود و این در حالی است که صف‌های خرید بسیاری عرضه نشدند و در پایان معاملات پابرجا ماندند. نقدینگی همچنان میل به خرید دارد و این نشان می‌دهد که پرچم رشد بورس همچنان در روزهای آینده بالا خواهد ماند.

جدول زیر که تغییرات قیمتی نمادهای فولادی و سنگ آهنی در روز جاری را نشان می‌دهد، ببینید:

معاملات نمادهای فولادی و سنگ آهنی 3

2

تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۳
شناسه مطلب : 31169
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی