احمد خوروش در گفت‌وگو با چیلان خبر دادظرفیت تولید کلاف‌های صنعتی مجتمع فولاد کویر به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد
احمد خوروش، مدیرعامل مجتمع فولاد کویر، در گفت‌وگو با چیلان اظهار داشت: در صدد هستیم با ریومپ خط ۲ تولید مجتمع فولاد کویر، تولید کلاف را از ۵۰۰ هزار تن به یک میلیون و پانصد هزار تن برسانیم.

احمد خوروش در گفت‌وگو با  چیلان ، عنوان کرد: در حال حاضر، اغلب فولاد‌سازان کشور، تولیدکننده فولادهای ساختمانی هستند که محصول نهایی آن مستقیما در صنعت ساختمان به کار می‌رود. این در حالی است که می‌توان با تولید فولادهای صنعتی، ارزش افزوده قابل توجهی را از طریق تولید محصولات پایین‌دستی در کشور ایجاد کرد.

وی افزود: تولید کلاف‌های صنعتی، اشتغالزایی و گردش مالی را در صنعت فولاد تا چندین برابر افزایش می‌دهد و علاوه بر آن بسیاری از محصولات مورد نیاز کشور را تامین کرده و از طریق صادرات این محصولات، ارزآوری قابل توجهی را برای کشور به‌دنبال دارد.

وضعیت تولید کلاف‌های صنعتی توسط مجتمع فولاد کویر

وی تصریح کرد: مجتمع فولاد کویر تاکنون سرمایه‌گذاری قابل توجهی را برای تولید کلاف‌های صنعتی انجام داده و موفق شده است با تولید ۵۰ نوع فولاد کیفی، تنوع محصولات خود را تا ۴۰۰ نوع گریدساز افزایش دهد.

مدیر عامل مجتمع فولاد کویر خاطرنشان کرد: این مجتمع در حال حاضر ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن محصول کلاف و ۶۰ هزار تن شاخه را در ماه داراست که از این حیث در میان نوردکاران در کشور رکورددار است.

وی تاکید کرد: افق توسعه فولاد کویر، تامین مواد اولیه و توسعه صنایع پایین دستی فولاد است که از طریق آن بتوان تنوع محصولی با پنج هزار گرید مختلف و مورد نیاز کشور ایجاد کرد.

وی گفت: در حال حاضر کلاف‌های تولیدی این مجتمع در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو، پتروشیمی، گالوانیزه، توری بافی، کابل‌های فشار قوی، پیچ و مهره، تایر خودرو، الکترود، سیم بکسل،  فنرسازی و … به کار می‌رود.

احمد خوروش با بیان اینکه میزان تولید در مجتمع فولاد کویر در اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه قبل ۳۳.۷ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: میزان تولید میلگرد شاخه و کلاف مجتمع در فروردین ماه ۵۵ هزار تن بوده که در اردیبهشت ماه به ۷۳ هزار تن رسیده است.

2

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
شناسه مطلب : 31815
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی