گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ قیمت شمش فولادی صادراتی برای دومین هفته متوالی کاهش یافت
چیلان طبق روال پنج‌شنبه هر هفته، قیمت فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور به دست آید. علاوه بر این، قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، طبق فرمول وزارت صمت، مبنای قیمت‌گذاری شمش در بورس کالا است. در هفته جاری، قیمت بیلت صادراتی ایران، برای دومین هفته پیاپی، کاهش جزئی را تجربه کرد و به محدوده ۳۶۰ تا ۳۷۰ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در این هفته تغییری نداشت.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت اسلب صادراتی ایران در هفته جاری، در محدوده ۳۶۵ تا ۳۷۰ دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به هفته گذشته، تغییری را نشان نمی‌دهد. در این هفته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران به محدوده ۳۶۰ تا ۳۷۰ دلار به ازای هر تن رسید که میانگین این قیمت‌ها، ۳۶۵ دلار به ازای هر تن، کاهش ۰.۴ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۴ تیر نشان می‌دهد.

کاهش تقاضا از طرف شرکت‌های شرق آسیا و کاهش قیمت سنگ آهن در چین، دلیل افت قیمت شمش فولادی صادراتی ایران است. یک محموله ۳۰ هزار تنی بیلت صادراتی ایران با قیمت فوبِ کمتر از ۳۷۰ دلار به ازای هر تن این هفته به فروش رفته اما منابع تجاری به متال بولتن گفته‌اند که عملاً قیمت‌هایی که به تولیدکنندگان شمش ایرانی پیشنهاد می‌شود، حول و حوش ۳۶۰ دلار به ازای هر تن است.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز به دنبال قیمت‌های فوبِ حول و حوش ۳۶۰ دلار به ازای هر تن برای بیلت صادراتی ایران هستند. در واقع، یک‌بار دیگر در بازار فولاد شاهد این هستیم که تقاضا چندان بالا نیست و مشتریان سطح چانه‌زنی خود را افزایش داده‌اند.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

نمودار قیمت فولاد صادراتی ایران 13

2

تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۷
شناسه مطلب : 32019
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی