گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ تأثیر موج جدید شیوع کرونا در چین بر قیمت شمش فولادی
چیلان طبق روال پنج‌شنبه هر هفته، قیمت فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور به دست آید. علاوه بر این، قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، طبق فرمول وزارت صمت، مبنای قیمت‌گذاری شمش در بورس کالا است. در هفته جاری، قیمت بیلت صادراتی ایران، پس از پنج هفته رشد متوالی، کاهش نسبتاً جزئی را تجربه کرد و در محدوده ۳۶۰ تا ۳۷۳ دلاری معامله شد. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در این هفته تغییری نداشت.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت اسلب صادراتی ایران در هفته جاری، در محدوده ۳۶۵ تا ۳۷۰ دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به هفته گذشته، تغییری را نشان نمی‌دهد. در این هفته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران به محدوده ۳۶۰ تا ۳۷۳ دلار به ازای هر تن رسید که میانگین این قیمت‌ها، ۳۶۶.۵دلار به ازای هر تن، کاهش حدوداً ۰.۷ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۲۸ خرداد نشان می‌دهد.

در این هفته قیمت فوب بیلت صادراتی CIS در بنادر دریای سیاه نیز کاهش ۰.۸ درصدی را نسبت به قیمت‌های هفته گذشته تجربه کرد و به ۳۷۰ دلار به ازای هر تن رسید. یکی از دلایل کاهش قیمت بیلت، کاهش تقاضا از سوی چین در هفته جاری است. به دلیل شرایط نامساعد جوی در بخش‌هایی از چین، شیوع مجدد ویروس کرونا در پکن و همچنین خرید سنگین شمش فولادی توسط چینی‌ها در هفته‌های گذشته، این هفته شاهد کاهش تقاضا از سوی بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد دنیا بودیم و این امر تأثیر خود را بر قیمت‌ها نشان داد. با این حال، برآورد می‌شود که این شرایط موقتی باشد و بار دیگر شاهد رشد تقاضا در بازارهای مختلف باشیم.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

نمودار قیمت فولاد صادراتی ایران 12

2

تاریخ انتشار : ۵ تیر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۴
شناسه مطلب : 31899
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی