چیلان تازه‌ترین گزارش فولادی OECD را بررسی می‌کندسازمان همکاری اقتصادی و توسعه: ظرفیت فولادسازی ایران با رشد ۵۱ درصدی به ۵۴.۴ میلیون در سال ۲۰۲۲ می‌رسد/ ایران کانون اصلی افزایش ظرفیت تولید فولاد در جهان + جدول پروژه‌های فولادسازی
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، گزارش «آخرین تحولات ظرفیت فولادسازی دنیا» را منتشر کرد. در این گزارش، پیش‌بینی شده که ظرفیت فولادسازی ایران در دوره سه ساله ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ با رشد ۵۱ درصدی به ۵۴.۴ میلیون تن در سال برسد؛ این در حالی است که رشد ظرفیت فولادسازی دنیا در این دوره تنها بین ۲ تا ۳ درصد خواهد بود. در بین کشورهای عمده تولیدکننده فولاد، ایران بیشترین رشد ظرفیت فولادسازی را خواهد داشت.

به گزارش  چیلان ، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه گزارش داده است که ۵۸.۲ میلیون تن پروژه فولادسازی در حال ساخت در دنیا وجود دارد که در فاصله بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ میلادی به بهره‌برداری خواهند رسید. با فرض این‌که این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند و واحدهای فولادسازی موجود تعطیل نشوند، ۲ تا ۳ درصد در این دوره سه ساله به ظرفیت فولادسازی دنیا اضافه خواهد شد.
در حال حاضر، یکی از مشکلات بازار فولاد، مازاد عرضه فولاد است و با پروژه‌های جدید فولادسازی، ممکن است این مازاد عرضه تشدید شود.
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه همچنین گزارش داده است که مجموعاً ۲۰.۱ میلیون پروژه فولادسازی نیز در دنیا در مرحله برنامه‌ریزی قرار داد که ساخت آن‌ها هنوز آغاز نشده است.
شرق آسیا و خاورمیانه مرکز پروژه‌های جدید
بنا به گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، بیشترین میزان افزایش ظرفیت فولادسازی در دنیا در دوره سه ساله ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ در آسیا و خاورمیانه روی خواهد داد.
با وضعیت پروژه‌های موجود پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت فولادسازی در آسیا، در این دوره ۲۷ میلیون تن افزایش یابد.
افزایش ظرفیت فولادسازی در خاورمیانه نیز در فاصله بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲، ۱۹ میلیون تن خواهد بود که بیشترین آن به ایران مربوط خواهد شد.
رکودشکنی ایجاد ظرفیت تولید فولاد در ایران
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه با نام بردن از پروژه‌های فولادسازی در حال ساخت در ایران، پیش‌بینی کرده است که ظرفیت فولادسازی در کشورمان در پایان سال ۲۰۲۲ به ۵۴.۴ میلیون تن در سال برسد. در پایان سال ۲۰۱۹، ظرفیت فولادسازی در ایران، ۳۶ میلیون تن بوده و این به معنای رشد خیره‌کننده ۵۱ درصدی ظرفیت فولادسازی ایران خواهد بود.
در کل منطقه خاورمیانه در سالیان گذشته شاهد رشد سریع ظرفیت فولادسازی بوده است: ظرفیت فولادسازی در این منطقه از ۳۳.۱ میلیون تن در سال ۲۰۱۰ به ۶۵.۱ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ رسید که رشد حدود ۹۷ درصدی را نشان می‌دهد.
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نوشته است که ظرفیت فولادسازی ایران در سال ۲۰۱۹، ۲.۸ میلیون تن افزایش یافته است.

اهمیت رشد سریع ظرفیت فولادسازی در ایران به حدی بوده که سازمان همکاری اقتصادی و توسعه عنوان کرده که تحولات فولادی ایران را در گزارش‌های بعدی، با جزئیات بیشتری بررسی می‌کند.

فهرست پروژه‌های فولادسازی ایران که در گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه به آن‌ها اشاره شده است را ببینید:

1 288 2 288 3 125

2

تاریخ انتشار : ۷ مرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۳
شناسه مطلب : 32353
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی