اختصاصی چیلان:کمک‌هزینه ۳۰۰ میلیون یورویی دولت اسلواکی به فولادسازان / جایگزینی کوره‌های ذوب آهن با کوره قوس الکتریکی در اروپای مرکزی
دولت اسلواکی به سه شرکت فولادساز این کشور 300 میلیون یورو کمک هزینه پرداخت می‌کند تا این فولادسازان با جایگزینی کوره‌های ذوب آهن با کوره قوس الکتریکی کربن کمتری منتشر کنند.

به گزارش  چیلان  به نقل از استیل‌اوربیس، شرکت فولادساز یو‌اس‌استیل‌کوشیسه کمک‌هزینه‌ای ۳۰۰ میلیون یورویی از دولت اسلواکی دریافت می‌کند تا برنامه‌های مرتبط با کربن‌زدایی از تولید را اجرا کند.

یو‌اس‌استیل‌کوشیسه از واحدهای زیرمجموعه یواس‌استیل، فولادساز امریکایی است که در کشور اسلواکی در اروپای مرکزی قرار گرفته است. این هزینه به واسطه برنامه‌های بازیابی و تاب‌آوری ملی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این شرکت پرداخت می‌شود.

برآورد می‌شود نوسازی فرآیند تولید فولاد در اسلواکی و جایگزینی دو کوره ذوب آهن آن با کوره قوس الکتریکی بیشتر از یک میلیارد یورو هزینه داشته باشد.

دولت اسلواکی کمک هزینه ۳۰۰ میلیون یورویی را علاوه بر یو‌اس‌استیل‌کوشیسه به دو فولادساز دیگر این کشور نیز با هدف کربن‌زدایی از تولید اعطا خواهد کرد.‌

اجرای پروژه‌های کربن‌زدایی در این سه شرکت انتشار سالانه کربن از کشور اسلواکی را تا سال ۲۰۲۶ میلادی  (۱۴۰۵ خورشیدی) بیشتر از سه میلیون مترمکعب کاهش خواهد داد.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۸
شناسه مطلب : 50557
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی