مدیرعامل شرکت ملی فولاد: کوره ۱۴۰ تنی فولادسازی مجتمع قائنات نصب شد
امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران از نصب موفقیت‌آمیز کوره اصلی طرح فولادسازی قائنات خبر داد. نادری با اعلام این خبر افزود: نصب کوره فولادسازی که درمدت دو هفته در قائنات صورت گرفت را می‌توان یک کار بزرگ فنی و مهندسی قلمداد کرد که با توان متخصصان داخلی به سرانجام رسید. این کوره ذوب، ۱۴۰تنی است و برای تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن فولاد مذاب مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش  چیلان  به نقل از ایمیدرو، امیرحسین نادری ابراز امیدواری کرد که پیمانکاران هرچه سریعتر عملیات نصب سایر تجهیزات را نیز به پایان برسانند تا درآینده ای نزدیک این طرح فولادسازی قائنات به بهره برداری برسد.

نادری خاطرنشان ساخت: پیمانکاران ومشاوران طرح با توجه به اهمیت این پروژه متعهد شدند تا عقب ماندگی های گذشته را جبران کنند و در یک اقدام جهادی، نصب تجهیزات واحد فولادسازی قائنات را به پایان برسانند.
علی همت، رئیس هیئت مدیره شرکت ملی فولاد ایران نیز اظهارداشت: نصب کوره مدت ها به دلایل مختلف معطل مانده بود و جا دارد که از متخصصان داخلی که این کار بزرگ را به سرانجام رساندند تشکر کنم.
اسحاقی نماینده مردم قائنات نیز طی سخنان کوتاهی اظهارداشت: به نمایندگی ازمردم منطقه ازمدیریت ارشد شرکت ملی فولاد ایران که باجدیت به دنبال اتمام این طرح هستند تشکرو قدردانی می کنم وخرسندم که امروز شاهد نصب یکی ازمهمترین بخش های واحد فولادسازی قائنات هستیم.

فخرآبادی مدیرمجتمع فولادقائنات نیز درخصوص مشخصات فنی وکارکرد کوره نصب شده گفت: کوره قوس الکتریکی نصب شده تامین کننده ۱۴۰تن مذاب برای واحد ریخته گری بیلت است که انتقال مذاب از کوره به تاندیش ها و ماشین ریخته گری بیلت توسط پاتیل و جرثقیل ذوب صورت می گیرد.
وی همچنین افزود: نقش کوره قوس الکتریکی، آماده سازی مذاب با استفاده ازآهن اسفنجی و قراضه فولادی است که با ایجاد جریان بسیار قدرتمند الکتریسیته وانرژی گرمایی بالا،عملیات تهیه مذاب اولیه را انجام می دهد و پس از فراوری مذاب و مراحل کوره پاتیلی، وارد بخش ریخته گری بیلت می شود.

2

تاریخ انتشار : ۷ مرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۸
شناسه مطلب : 32364
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی