دکتر مردم‌خواه در گفت‌وگو با چیلان تشریح کرد:جزئیات افزایش تولید و صادرات در مجتمع فولاد ظفر بناب
حیدرعلی مردم‌خواه مدیرعامل مجتمع فولاد ظفر بناب در گفت‌وگو با چیلان اظهار داشت: مجموع تولید مقاطع نوردی این مجتمع در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۹ به میزان ۳۳۵ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد هفت درصدی تولید و ۲۸ درصدی صادرات را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به موفقیت‌های اخیر کسب شده مجتمع فولاد ظفر بناب به عنوان واحد نمونه استاندارد در بین کارخانجات فولادی در کشور و واحد نمونه سلامت‌محور و همچنین اقدامات انجام شده در سال «جهش تولید» افزود: ثبت رکوردهای جدید در دو خط نورد میلگرد این مجتمع با تولید ۲۸۶ هزار تن انواع میلگرد و یک خط تولید انواع پروفیل با تولید ۴۹ هزار تن در مجموع به میزان ۳۳۵ هزار تن صورت گرفته که در مقایسه با سنوات قبلی بی‌سابقه است.

مدیرعامل مجتمع فولاد ظفر بناب ادامه داد: بر اساس اهداف کلان و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط مجتمع، سیر صعودی تولید ادامه دارد و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده است با همت و تلاش و کار تیمی فولادمردان مجتمع فولاد ظفر بناب جهش تولید به معنای واقعی محقق شده است.

رشد صادرات در سال جاری

دکتر مردم خواه در خصوص توسعه بازارهای صادراتی این مجتمع افزود: بر اساس قراردادهای منعقدشده و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، رشد ۲۸ درصدی صادرات نسبت به دوره مشابه سال قبل در مجموع ۷۷ هزار تن است که از ابتدای سال ۱۳۹۹ مجتمع فولاد ظفر بناب به همت کارکنان خود صادرات قابل‌توجهی داشته که این میزان تا پایان سال ۱۴۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد ظفر بناب افزود: همچنین قراردادهای بسیار خوبی در جهت صادرات محصولات فولادی این مجتمع با کشورهای آسیایی و اروپائی منعقدشده، ازاین‌رو توجه ویژه به امر صادرات و حمایت بیشتر دولت در امر تسهیل صادرات در جهت تحقق اهداف یکی از پیش‌شرط‌های صادرات است.

افزایش ظرفیت تولید مجتمع فولاد ظفر بناب

دکتر مردم خواه خاطرنشان ساخت: تا پایان سال جاری با راه‌اندازی پروژه ذوب این مجتمع (فاز۴)، در آینده نزدیک مجتمع فولاد ظفر به عنوان یک واحد تولیدی با ظرفیت یک میلیون تن در سال و با اشتغال‌زایی مستقیم ۱۱۰۰ نفر یکی از واحدهای فولادی کاملاً خصوصی توانمند در منطقه خواهد بود.

گفتنی است این گزارش نمایانگر تلاش و کوشش مجموعه مجتمع فولاد ظفر بناب در سال جاری است که حاصل آن افزایش تولید و ثبت رکوردهای نوردی و سرآمدی در تولید مقاطع در شمال غرب کشور است. حضور در عرصه بین‌الملل و مقبولیت و استقبال مشتریان چندین کشور، خوش‌نامی بِرند فولاد ظفر بناب را در داخل و خارج از کشور بیش از پیش نمایان می‌کند.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۲
شناسه مطلب : 34367
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی