گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ پیشروی شمش در کانال ۶۰۰ دلاری و رسیدن قیمت اسلب به ۷۵۰ دلار به ازای هر تن/ فرصت فولادسازان ایرانی در بازار «گاوی» فولاد (به همراه نمودار)
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، قیمت بیلت صادراتی ایران، ۶۲۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، رشد قابل توجه ۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته با افزایش قیمت ۳۰ دلاری به ۷۵۰ دلار به ازای هر تن رسید.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن ۴.۱۷ درصد افزایش یافت و اسلب در قیمت ۷۵۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۶۲۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به قیمت‌های ۸ اردیبهشت، رشد ۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در مزایده‌های جدید به علت تقاضای مناسب از سوی شرق آسیا، خصوصاً چین، و فضای «گاوی» حاکم بر بازارهای جهانی، قیمت بیلت و اسلب صادراتی ایران افزایش قابل توجهی را تجربه کرده و قیمت فولاد میانی صادراتی ایران، رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است. فولاد خوزستان یک محموله ۳۰ هزار تنی شمش بیلت با قیمت ۶۲۰ دلار به ازای هر تن به مشتریان خارجی فروخته که قرار است در ماه ژوئن حمل شود.

در هفته گذشته، شمش فولادی صادراتی ایران رشد قیمت ۲۱ دلاری و اسلب صادراتی ایران رشد قیمت ۳۰ دلار به ازای هر تن را تجربه کرد. قیمت اسلب صادراتی ایران همچنان با قیمت‌های جهانی فاصله قابل توجهی دارد و در هفته گذشته قیمت فوب اسلب صادراتی CIS در بنادر دریای سیاه به ۹۰۰ تا ۹۱۰ دلار به ازای هر تن رسید. انتظار می‌رود ظرف هفته‌های آینده در نخستین گام اسلب صادراتی ایران، قله جدید قیمتی ۸۰۰ دلار به ازای هر تن را فتح کند.

فولادسازان ایرانی می‌توانند از فضایی که در بازارهای جهانی فولاد به وجود آمده، بهترین بهره را ببرند و در شرایط رکود در بازار داخلی و قیمت‌های بالا در بازارهای صادراتی، سهم بازار خود را افزایش دهند و درآمدهای ارزی جدیدی را نصیب کشور کنند.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 5

2

تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۸
شناسه مطلب : 35398
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی