ثبات در بازار فولاد با عرضه اختصاصی ورق گرم برای نوردکاران ورق سرد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع هفت الماس گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توسط تولیدکنندگان و انجمن فولاد، وزارت صمت با عرضه اختصاصی ورق گرم توسط شرکت فولاد مبارکه برای تولیدکنندگان بزرگ ورق سرد موافقت کرده است و از خردادماه شاهد عرضه اختصاصی ورق گرم خواهیم بود.

به گزارش  چیلان ، نوید ایزدپناه افزود: در ماه‌های گذشته شاهد رقابت شدیدی برای خرید ورق گرم در بورس کالا بودیم و به دلیل خالی بودن بخش قابل توجهی از ظرفیت تولیدکنندگان ورق سرد، برخی شرکت‌ها ورق گرم را با رقابت بالا از بورس کالا خریداری و به ‌صورت کارمزدی در اختیار تولیدکنندگان ورق سرد قرار می‌دادند.

وی گفت: با عرضه اختصاصی ورق گرم، این مشکل تا حد زیادی رفع خواهد شد و دیگر شاهد رقابت مخرب بر سر خرید ورق گرم در بورس کالا نخواهیم بود. ضمنا عرضه اختصاصی کمک می‌کند تا بازار ورق فولادی در کشور به ثبات برسد و تولیدکنندگان ورق سرد نیز دسترسی پایدارتری به مواد اولیه مورد نیاز خود خواهند داشت.

بر این اساس پیش بینی می شود با عرضه اختصاصی ورق گرم فولاد مبارکه برای تولیدکنندگان ورق سرد، این تولیدکنندگان و همچنین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه، عرضه خود در بورس کالا را افزایش خواهند داد و شاهد شکل‌گیری قیمت‌های تعادلی و ثبات در بازار ورق سرد و گالوانیزه خواهیم بود.

 

 

2

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۶
شناسه مطلب : 36279
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی