گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ صادرات آهن اسفنجی توسط یک فولادساز ایرانی + نمودار
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۶۴۱.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، تغییری نشان نمی‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته با افزایش قیمت ۱۵ دلاری یا ۲ درصدی به ۷۶۵ دلار به ازای هر تن رسید.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته ۲ درصد افزایش یافت و اسلب در قیمت ۷۶۰ تا ۷۷۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۶۳۸ تا ۶۴۵ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های ۳۰ تیر، تغییری نشان نمی‌دهد.

محدودیت‌های اعمال‌شده توسط توانیر برای مصرف برق توسط فولادسازان ایرانی، باعث کاهش شدید تولید شمش فولادی شده و شمش ایران تقریباً در هفته‌های اخیر از بازارهای صادراتی حذف شده است. متال بولتن گزارش داده است که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان شمش ایران (فولاد خوزستان) تحت محدودیت‌های مصرف برق مجبور شده به صادرات آهن اسفنجی تغییر ریل دهد و هفته گذشته یک محموله ۳۰ هزار تنی آهن اسفنجی به قیمت ۳۹۵ تا ۴۰۰ دلار به ازای هر تن به چین فروخته است.

فولاد مبارکه اصفهان یک مزایده برای اسلب صادراتی باز کرده و قیمت ۸۰۰ دلاری را هدف‌گذاری کرده است. یک منبع تجاری به متال بولتن گفته است که این قیمت هدف‌گذاری‌شده بالا است و قیمت‌های عملی برای اسلب صادراتی ایران ۷۶۰ تا ۷۷۰ دلار به ازای هر تن در بنادر جنوبی ایران است.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 14

2

تاریخ انتشار : ۹ مرداد ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴
شناسه مطلب : 37134
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی