رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:توافق نامه سه جانبه اکتشاف، از فردا آغاز می شود
رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: توافق نامه سه جانبه اکتشاف میان معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، فردا از بیرجند آغاز می شود.

به گزارش  چیلان ، وجیه الله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به هم افزایی ایجاد شده بین این مجموعه ها در حوزه اکتشاف، خاطر نشان کرد: برنامه فوق، فردا یکشنبه ۲۵ مهر از بیرجند (خراسان جنوبی) با حضور مدیران و نمایندگان هر سه مجموعه آغاز می شود.
جعفری تصریح کرد: در این طرح استان های کم برخوردار در اولویت قرار دارند. به همین دلیل در فاز نخست تا پایان سال جاری استان خراسان جنوبی و کردستان (پهنه دیواندره) مورد بررسی قرار خواهند گرفت. وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ اکیپ در استان خراسان جنوبی فعالیت خود را آغاز کرده و طبق برنامه به اتمام خواهد رسید.
جعفری اظهار داشت: هدف این توافق نامه تولید اطلاعات پایه، تکمیل و توسعه فعالیت های اکتشافی با استفاده از ظرفیت های سازمان زمین شناسی در مساحت ۴۰۰هزار کیلومتر مربع است.
وی افزود: بر اساس این توافق نامه، تامین اعتبار طرح به عهده ایمیدرو و تهیه اطلاعات پایه، تکمیل چرخه ژئو فیزیک هوایی، شناسایی و پی جویی برعهده سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی خواهد بود. همچنین حمایت های لازم در خصوص برنامه ریزی و انجام تشریفات قانونی پیش از اجرای کار نیز برعهده معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

استفاده از نیروهای جوان و نخبه های دانشگاهی
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: اجرای این توافق نامه علاوه بر اینکه موجب به کار گیری ترکیبی از نیروهای متخصص این سه سازمان در امر اکتشاف خواهد شد، موجب کاهش موازی کاری و ایجاد هم افزایی می شود. همچنین در این طرح آموزش، تربیت و به کارگیری جوانان تحصیلکرده و نخبه های دانشگاهی مد نظر قرار خواهد گرفت.
جعفری یادآور شد: در این طرح قصد داریم برای نخستین بار در کشور با کمک سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، نقشه پایه را در مقیاس ۱/۵۰۰۰۰ تهیه کنیم. تا از طریق تلفیق، مدل سازی و تفسیر آن بتوانیم محدوده های اکتشافی و پتانسیل های جدید را شناسایی کنیم. محدوده های شناسایی شده در اختیار ایمیدرو قرار گرفته تا پس از اخذ مجوزهای لازم و پروانه اکتشاف، طی فراخوان به بخش خصوصی واگذار شوند.
وی افزود: مدت زمان انجام این طرح ۵ سال بوده و اعتبار در نظرگرفته شده تا پایان سال جاری ۲۵۰میلیارد تومان است. به گفته جعفری، توسعه امر اکتشاف، افزایش کیفیت کارهای اکتشافی و نیز شناسایی محدوده های ارزشمند از دیگر اهداف این توافق نامه است.

2

تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۱
شناسه مطلب : 38643
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی