قیمت میلگرد در ترکیه شفاف نیست/کارخانه ها محتاط اما خوش بینند
روند قیمت میلگرد در ترکیه مشخص نیست هرچند که واقعیت کاهش تقاضا و پیشنهادات خرید غیر قابل انکار است.

ترجمه  چیلان  به نقل از متال اکسپرت، فروش میلگرد در داخل ترکیه پیچیده شده و همچنین فعالیت در بازار صادراتی نسبتا پایین آمده پس شرکت ها ترجیح می دهند قیمت اعلام نکنند.

با این حال برخی به بازار خوش بین هستند و به اعتقاد آنها به نظر می رسد قیمت قراضه به پایین ترین سطح خود رسیده است.

از سوی دیگر این عده معتقدند پیشنهادات خرید میلگرد از سوی بازارهای خارجی آغاز شده و به تدریج افزایش خواهد یافت. سطح صادرات پیشنهادی بسته به موقعیت کارخانه و انتظارات برای آینده، تفاوت زیادی با یکدیگر دارند.

بسیاری از کارخانه ها مذاکرات خود را با قیمت های ۳۹۰ تا ۳۹۵ دلار در هر تن فوب بنادر ترکیه آغاز کرده اند که ۱۰ دلار در هر تن پایین تر از هفته های قبل است. همچنین برخی تولیدکنندگان هم قیمت های ۳۸۰ تا ۳۸۵ دلار را برای تحویل آتی و رزور محصولات پیشنهاد می دهند.

در این بین، هستند تولیدکنندگانی که معتقدند قیمت ها به ۴۰۰ دلار در هر تن هم باز خواهد گشت. با این وجود، تخفیف های قابل توجهی توسط کارخانه های تولیدی در طول هفته ارائه شده اما هیچ رزروی دیده نشده است.

کارشناسان می گویند، این عدم تقاضا و فروش در حجم های بزرگ تنها به منظور حفظ فشار بر بازار قراضه است. با این حال فروش های در حجم های کم صورت می گیرد.

بیش ترین حجم تقاضای میلگرد ترکیه از جنوب شرق آسیا و در درجه اول سنگاپور است. بسیاری از کارخانه های تولیدی اعلام کرده اند در مذاکرات فروش فعال شده اند و معاملات در آسیا در حدود ۴۱۵ تا ۴۱۷ دلار در هر تن (تحویل بنادر مقصد) شنیده می شود.

علی رغم تقاضا از آسیا، تقاضاهایی از آلمان و انگلیس در حجم های قابل توجه گزارش شده که بهای هر تن آن ۳۹۰ دلار در هر تن فوب بنادر ترکیه است.

خریداران آمریکای لاتین به ویژه کلمبیا، پاناما، کاستاریکا، پرو و مکزیک نیز در نبود تجار چینی، فعال شده اند.

لازم به ذکر است، خریداران آمریکایی و مصری به جهت اصلاحاتی که در موارد تجاری این کشورها در حال انجام است، هنوز اقدامی را آغاز نکرده اند.

باوجود فروش های نسبتا ضعیف صادراتی، کارخانه های تولیدی برخی خوش بینی ها را درمورد تحولات آینده بازار مطرح می کنند تا برای افزایش قیمت ها در هفته آتی برنامه ریزی کنند. و این درحالی است که بازار میلگرد داخلی ترکیه دچار مشکل شده و تقریبا تجارتی برای چند هفته آینده دیده نمی شود.

قیمت های داخلی میلگرد در طول هفته گذشته با ۲۰ تا ۲۵ دلار در هر تن کاهش به ۳۷۰ تا ۳۸۵ دلار درب کارخانه ها رسیده و حتی بعضی تجار قیمت های پایین تر را پیشنهاد می دهند.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۵
شناسه مطلب : 10548
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی