متال اکسپرت گزارش داد:بی رغبتی ایران برای واردات ورق گرم با وجود تعدیل قیمت ها
تقاضا برای واردات ورق گرم فولادی از سوی ایران همچنان کم است و خریداران هنوز هم اولویت خود را خرید از بازار داخلی قرار داده اند.

به گزارش گروه ترجمه  چیلان  به نقل از متال اکسپرت، با توجه به نرخ تعرفه واردات، قیمت های ورق گرم در بازار داخلی ایران برای خریداران جذاب تر است.

با این حال برخی مشتریان ورق سرد، به واردات و خرید از طرف های خارجی علاقه نشان داده اند.

قیمت ورق گرم تولیدی MMK روسیه برای صادرات به ایران و برای تحویل در ماه آوریل در حال حاضر ۴۳۵ تا ۴۴۵ یورو به صورت فوب بندر Astrakhan روسیه و ۴۷۳ تا ۴۸۴ دلار در هر تن در بندر انزلی است.

به عبارت دیگر پیشنهاد فروش عرضه کننده ۱۶ تا ۲۲ دلار در هر تن نسبت به اوایل فوریه کاهش یافته است.

تمایل به خرید ورق از روسیه در ماه قبل کم بوده بنابراین قیمت ها کمی تعدیل داشته و کاهشی بوده است. آرسلورمیتال حدود ۶ هزار تن ورق گرم را برای تحویل در ماه مارس حدود ۴۶۰ دلار در هر تن فوب Aktau و ۴۶۸ دلار در بندر انزلی فروخته است.

برخی خبرها حاکی از عقد قرارداد یک تولیدکننده لوله ایرانی با یک عرضه کننده قزاقستانی جهت تامین نیاز خود است.

همچنین تامین کنندگان ورق کره جنوبی صحبت هایی درباره فروش ورق گرم به قیمت ۵۴۰ دلار در هر تن در ماه آوریل برای تحویل در بنادر جنوبی ایران دارند که ۱۰ دلار پایین تر از قیمت های قبلی است. با این حال این قیمت ها هم نتوانسته توجه خریداران را جلب نماید.

یک محموله حدود هزار تنی از ورق سرد قزاقستان هم به تازگی به قیمت ۵۳۰ دلار فوب بندر Aktau و ۵۳۸ دلار تحویل در بندر انزلی معامله شد.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۷
شناسه مطلب : 11192
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی