رشد مصرف قراضه ترکیه در نیمه نخست سال ۲۰۱۷
مصرف قراضه ترکیه در نیمه نخست سال 2017 حدود 16 درصد افزایش یافت.

ترجمه  چیلان  به نقل از متال اکسپرت، ترکیه در پی تداوم تولید فولاد خام، حجم مصرف قراضه در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ افزایش یافت.

قراضه داخلی، سهم قابل توجهی از مصرف را پوشش داده درحالی که واردات هم نسبتا پایدار باقی مانده است.

طبق گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه، طی دوره مورد بررسی کل مصرف قراضه در ترکیه در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ حدود ۱۶ درصد رشد داشته و به ۱۴.۸ میلیون تن رسیده است.

تغییر مثبت در بخش قراضه به رشد تولید فولاد به روش قوس الکتریکی نسبت داده می شود. تولید به روش کوره قوس الکتریکی در بین ماه های ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۷ حدود ۱۵.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و به ۱۲.۴۳ میلیون تن رسیده است.

لازم به ذکر است، تقاضای قراضه از سوی تولیدکنندگان مقاطع طویل و تخت با استفاده از تکنولوژی قوس الکتریکی شناسایی می شود.

با این حال شرایط بازار در بخش مقاطع تخت در ترکیه به رشد قابل توجه تولید اسلب به میزان ۲۴ درصد و تا ۵.۸ میلیون تن منجر شده است. تولید بیلت متوسط بوده و ۶.۳ درصد رشد داشته و به ۱۲.۴ میلیون تن رسیده است.

قراضه داخلی تقاضا قوی کارخانه های ترکیه ای در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ بود. مصرف قراضه داخلی در ترکیه ۵۵ درصد رشد داشته و به ۵.۲۵ میلیون تن رسیده است.

این بدان معنی است که حدود ۹۲ درصد از مجموع ۲ میلیون تن رشد مصرف ناشی از تقاضا در بازار داخلی بوده اشت.

انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه گزارش داده، قراضه داخلی ۳۶ درصد از کل مصرف قراضه نیمه نخست سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است. این نهاد انتظار دارد این روند تداوم یابد.

در عین حال حجم واردات با ۱.۶ درصد رشد به ۹.۳۳ میلیون تن رسیده است. کاهش عرضه از سوی CIS و آمریکا، به ترتیب ۱۲.۳ درصد و ۴۳.۶ درصد بود اما این کاهش عرضه از سوی اتحادیه اروپا جبران شد و افزایش حجم صادرات از سوی اتحادیه اروپا ۱۴.۳ درصد بود.

صادرکنندگان بزرگ اروپایی معتقدند، تقاضا در ترکیه خوب است بنابراین در سال جاری حمل به این منطقه را افزایش می دهیم. دلیل اصلی این مسئله، کیفیت بهتر مواد و قیمت های قابل قبول تر بود.

یک مقام ترکیه ای خاطرنشان کرده، تامین کنندگان اروپایی شروع به افزایش تامین قراضه و افزایش حاشیه سود محموله های خود کرده اند.

انتظار می رود که کل مصرف قراضه ترکیه تا پایان سال ۲۰۱۷ به بالاترین سطح برسد. با این وجود، به دلیل کمبود الکترود ممکن است فشارهایی به تولیدکنندگان وارد شود و تولید فولاد خام کاهشی شود.

فعالان می گویند، نمی دانند موضوع کمبود الکترود تا پایان سال توسعه می یابد یا نه. با این حال اگر این مشکل تداوم یابد قطعا فولادسازان ترکیه مجبور به کار با حداقل ظرفیت ممکن خواهند بود.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۸
شناسه مطلب : 13721
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی