افزایش فروش صادراتی میلگرد ترکیه
کارخانه های فولاد ترکیه فروش صادراتی میلگرد را افزایش داد.

ترجمه  چیلان  از متال اکسپرت، اگرچه هفته کاری پس از تعطیلات کوتاه بود اما فعالان با بازاری پر جنب و جوش البته در بخش صادراتی مواجه بودند.

کارخانه های فولاد ترکیه موفق به دریافت پیشنهاداتی برای فروش صادراتی حتی در قیمت های بالاتر از انتهای ماه آگوست شدند. در نتیجه امکان افزایش قیمت در فروش های صادراتی به ویژه در هفته های آتی وجود دارد.

درحالیکه قبل از تعطیلات اکثر کارخانه ها مبلغ ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار در هر تن را برای صادرات پیشنهاد می دهند اما امروز به سختی می توان قیمت ۵۵۰ تا ۵۵۵ دلار در هر تن فوب بنادر ترکیه را پیدا کرد.

در هفته قبل کارخانه های ترکیه ای موفق به فروش محموله هایی به کانادا شدند و فرض بر آن است که هر تن از این محموله که تناژ آن ۶۰ هزار تن است در حدود ۵۴۵ تا ۵۵۰ دلار در هر تن فروخته شده است.

مصر نیز اگرچه قبل از تعطیلات ۲۵ هزار تن میلگرد را از ترکیه به بهای ۵۵۵ دلار تحویل بنادر مصر (۵۴۵ دلار فوب بنادر ترکیه) رزرو کرده بود اما در هفته قبل قیمت ۵۶۵ تا ۵۷۰ دلار CFR مصر و ۵۵۵ تا ۵۶۰ دلار FOB ترکیه را می شنود.

منابع آگاه می گویند، کارخانه های فولادی انعطاف زیادی نسبت به تحولات بازار نشان می دهند.

کارخانه های ترکیه ای قیمت ۵۷۵ تا ۵۸۵ دلار در هر تن فوب بنادر ترکیه را هدف گذاری کرده اند که ۱۰ تا ۱۵ دلار در هر تن بالاتر از قیمت پیشنهادی در اواخر ماه آگوست است.

تقاضاها از غرب آفریقا گسترده است و بهای ۵۶۵ تا ۵۷۵ دلار در هر تن فوب بنادر ترکیه پیشنهاد می شود.

تحلیلگران می گویند فروش داخلی در ترکیه هم در هفته های آتی افزایش پیدا می کند و به محض ورود فعالان بازار داخلی، احتمال افزایش قیمت ها بیشتر خواهد بود.

ترکیه در حال حاضر تولیدات اواخر اکتبر و حتی نوامبر را برای صادرات پیشنهاد می دهد درحالی که برای خریداران داخلی تولیدات سریع تر در دسترس قرار می گیرد.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
شناسه مطلب : 14421
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی