طرح ارتقاء سیستم های یکپارچه سازمانی سبا جانی دوباره گرفت
با تلاش کارشناسان شرکت ایریسا و همکاری شرکت فولاد مبارکه، فاز پایانی طرح ارتقاء سیستم های یکپارچه سازمانی شرکت فولاد مبارکه ( EIS ) با راه اندازی سیستم های حوزه تولید و لجستیک در ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا با موفقیت انجام گردید.

به گزارش  چیلان ، این سیستم ها که مجموعه فعالیت های برنامه ریزی تولید، مدیریت تولید، کنترل کیفیت، مدیریت توقفات، مدیریت آزمایشگاه، برنامه ریزی و کنترل حمل، ارتباط با سیستم های اتوماسیون سطح ۲ را با یکپارچگی کامل با سایر سیستم های مدیریتی و عملیاتی سازمان پشتیبانی می کنند، با اتخاذ تدابیر لازم و با توجه به حساسیت های خط تولید با حداقل تاثیر بر روند جاری تولید فولاد مبارکه، جایگزین سیستم های قدیم گردید.

سیستم های یکپارچه سازمانی ( Enterprise Integrated Systems-EIS)، مجموعه سیستم هایی می باشند که توسط شرکت ایریسا در قالب طرح ارتقا در شرکت فولاد مبارکه توسعه و استقرار یافته و جایگزین سیستم های MIS قدیم گردیده است. این سیستم ها از نظر زیرساخت های نرم افزاری و تکنولوژی بر بستر زیرساخت IRISA IS-Suite Fusion قرار دارد که ایده اصلی آن از معماری فنی ERP شرکت اوراکل یعنی Oracle E-Business Suite ‌ گرفته شده و در آن از مجموعه محصولات ویرایش ۱۱g شرکت اوراکل ( Fusion Development )استفاده گردیده است. بکارگیری این معماری، محصولات، ابزارها و استانداردها باعث گردیده تا شاخص هایی نظیر اطمینان،  امنیت ، دسترس پذیری، توزیع پذیری، توسعه پذیری و قابلیت نگهداری به عنوان شاخص های حساس و مهم سیستم های سازمان های بزرگ،  در سیستم های شرکت فولاد مبارکه ارتقا یابد.

لازم به یادآوری است که سیستم‌های اطلاعاتی قدیم شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۳۷۲ با همکاری شرکت ایلوای ایتالیا و کارشناسان EDP شرکت فولاد مبارکه بر اساس زیرساخت و نرم‌افزارهای شرکت Siemens  و Software AG آلمان تولید و به بهره‌برداری رسیده بود. این سیستم‌ها در طول حیات خود همواره بر اساس نیازمندی‌های کاربران، توسعه کسب و کار و همچنین تحولات تکنولوژیکی، دچار تغییرات زیادی گردیدند. اما در سال‌های اخیر، سرعت گرفتن تحولات و نوآوری‌های جدید در حوزه فرآیندی و تکنولوژی و همچنین عدم پشتیبانی و پاسخگویی زیرساخت موجود باعث گردید تا مجموعه مدیریتی و کارشناسی شرکت فولاد مبارکهتصمیم به ایجاد تغییر و تحول اساسی در زمینه‌ی تکنولوژی و سیستم‌های خود بگیرند.

بر همین اساس “طرح توسعه و ارتقاء زیرساخت تکنولوژی و سیستم‌های اطلاعاتی جامع و یکپارچه شرکت فولاد مبارکه”با محوریت شرکت ایریسا تعریف گردید. پس از انجام فازهای مقدماتی این طرح، سیستم های جدید در حوزه های مدیریت منابع مالی، مدیریت سرمایه های انسانی، تامین، فروش و حمل، برنامه ریزی و کنترل تولید، خدمات فنی پشتیبانی و ارتباطات برون سازمانی در قالب بیش از ۷۰ ماژول نرم افزاری از مجموعه IRISA IS-Suite آماده گردید و سپس براساس اولویت در فازهای مختلف در فاصله سال های ۹۳ تا ۹۵ مورد بهره برداری قرار گرفته و به تدریج جایگزین سیستم های قدیم گردید. در نهایت در آبانماه ۱۳۹۶، راه اندازی و بهره برداری از سیستم های ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا به عنوان آخرین فاز این طرح با موفقیت انجام گردید.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۸
شناسه مطلب : 15352
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی